Archive for: دی ۱۳۹۸

نمایشگاه کتاب حضرت زینب

در تاریخ ولادت زینب علیها السلام اختلاف است. در ریاحین الشریعه آمده است که میلاد آن حضرت را، برخى پنجم ماه‌جمادى الاُولاى سال ششم، بعضى اوایل شعبان آن سال، بعضى در ماه رمضان و برخى دیگر در دهۀ آخر ماه ربیع‌الثانى و طبق نقلى ماه محرم سال پنجم هجرت ذکر کرده‌اند ولى هیچ‌یک از این اقوال دلیل محکم تاریخى ندارد. این عدم اتفاق نظر در مورد تاریخ وفات آن مخدره نیز به چشم مى‌خورد به طورى که برخى آن را در ماه رجب سال ۶۲ و بعضى در چهاردهم رجب سال ۶۲ دانسته‌اند.

همچنین در مورد محل دفن و قبر ایشان نیز اختلاف است. برخى قبر آن بانوى بزرگوار را در مدینه، جمعى در شام و گروهى در قاهره پایتخت مصر مى‌دانند.

لینک دانلود تصویر و متن کتاب زینب عقیله بنی هاشم، نویسنده سید هاشم رسولی محلاتی ، نشر مشعر

چرا زینب علیهاالسلام کشته شدن برادرش را زیبا دید و آن گاه که ابن زیاد فرومایه با شیطنت، جنایت زشت خود را به پروردگار نسبت داد و گفت: کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟ حضرت زینب در جواب فرمود: ما رأیت إلاّ جمیلاً (ندیدم جز زیبایی!)

در نگاه دقیق اندیشمند، خدا زیباست؛ جهان که اثر صُنع و آفرینش اوست، زیباست؛ ایمان زیباست، فداکاری و جهاد برای برقراری حق و عدالت زیباست، انفاق و احسان زیباست، صله رحم زیباست، همان گونه که سپیدار زیباست، شکوفه گیلاس زیباست…

لینک دانلود تصویر و متن کامل کتاب : زینب فریاد فرمند، نویسنده آنتون بارا، ترجمه غلامحسین انصاری، ناشر: سازمان تبلیغات اسلامی

کیست که نداند بانو زینب، دختر على و فاطمه، خواهرِ هم‌سرشت امام حسین علیه السلام است‌؟ آرى، اما وقتى این تعبیر عنوان کتابى شود معناى ژرف‌ترى به خود مى‌گیرد. به این گونه که زینب بخش مکمل حرکت سبط شهید بوده است. اگر واقعۀ طف از مقدّرات الهى بوده است، این هم تقدیر خداى حکیم است که بخش دوم ومهمّ آن حرکت به دست کسى باشد که شخصیتش تماماً – نه فقط از جوانب مادى، که در تمامى ابعاد -‎ همسنگ شخصیت برادرش حسین باشد.

اگر خداوند در کنار آدم همسرش را و در کنار موسى خواهرش را و در جوار عیسى مادرش را و در کنار محمّد صلى الله علیه و آله دخترش را قرار داد، در کنار حسین نیز خواهرش صدیقۀ صُغرا را نهاد که هر دو از یک اصل بودند. فاصلۀ سنّى قدرى بود و با گذشت زمان کمرنگ مى‌شد، هر دو در دامان پیامبر و در آغوش فاطمه دخت محمد در زیر سایۀ امیر مؤمنان على پرورش یافته بودند. زینب، بعد از حسن و حسین، بزرگ‌ترین نوه بود و شمائل مادرش را، با همۀ جلال و جمالش، باز مى‌نمود و در همۀ پرواپیشگى و فرهیختگیش به پدرش مانند بود و با شخصیت برادرش حسن متناسب بود و بسى نزدیک بود که با شخصیت برادرش حسین نیز مطابق شود.

لینک دانلود تصویر و متن کامل کتاب حضرت زینب علیهاالسلام، نویسنده محمدتقی مدرسی، مترجم: محمدصادق شریعت، ناشر: محبان الحسین

این کتاب چهل سال پیش ترجمه شده و بارها به چاپ رسیده است. نویسندۀ آن را بیشترِ کسانى که با تاریخ زندگانى اهل‌بیت اطهار آشنایند مى‌شناسند، او و دیگر مصریان، هر چند در محیطى زاده و نشأت یافته‌اند، که یکى از مذهب‌هاى سنت و جماعت -‎ مذهب شافعى -‎ بر آن حاکم است، اما از توفیق محبت اهل‌بیت برخوردارند. آنانکه به قاهره رفته و شب جمعه‌اى را به زیارت مشهد رأس‌الحسین و ستى (سیدتى) زینب گذرانده‌اند، دیده‌اند که گویى در حرم مطهر سیده معصومه مشرف‌اند. اما نباید انتظار داشت که بنت‌الشاطى، عقاد و دیگر نویسندگان مصرى که دربارۀ خاندان رسول کتابى مى‌نویسند، چون کسانى بیندیشند که پدر در پدر از نعمت ولایت بهره‌مند بوده و به علوّ مقام آن بزرگواران آشنایند. این نکته را از آن‌رو تذکر مى‌دهم که شاید در این کتاب گهگاه تعبیرها به چشم آید که بیان دارندۀ حق مطلب نباشد. اما عقیلۀ بنى‌هاشم؛ صدیقۀ صغرى زینب کبرى -‎ سلام الله علیها -‎ را مقامى والاتر از آن است که در این صفحه‌ها یا بیشتر از آن شناسانده شود.

لینک دانلود تصویر و متن کامل کتاب شیر زن کربلا یا زینب دختر علی علیه السلام نویسنده: بنت الشاطی، عایشه ، ترجمه سید جعفر شهیدی، نشر مشعر

زینب الکبری من المهد الی اللحد، نویسنده سید محمدکاظم قزوینی، بیروت : مؤسسه الأعلمی للمطبوعات 

السیده زینب فی تاریخ الإسلام(عقیله الوحی)، عبدالحسین شرف‌الدین، مکتب الإمام الخامنئی فی سوریه

زینب کبری سلام الله علیها پیام آور عاشورا نویسنده : منصوری لاریجانی، اسماعیل، ناشر: سازمان تبلیغات اسلامی

فرازهایی از زندگی حضرت زینب کبری علیها السلام، مؤلف:گروه محققین مؤسسه البلاغ مترجم :شریفی، محمود

چهره درخشان عقیله بنی هاشم زینب کبری سلام الله علیها نویسنده :ربانی خلخالی، علی ناشر: مکتب الحسین

سر نینوا، زینب کبری علیها السلام، نویسنده :محسن زاده، محمد علی ناشر: مشعر

عصمه الحوراء زینب سلام الله علیها، نویسنده :علوی، عادل، ناشر:موسسه اسلامی تبلیغ و ارشاد

زیارتنامه حضرت زینب علیها السلام نویسنده :حبیب‌اللهی، علی ناشر :مشعر

زینب (س) صرخه أکملت مسیره نویسنده :بارا، آنتون، ناشر: سازمان تبلیغات اسلامی

زینب احیاگر قیام کربلا، اقدس کاظمی

زینب علیها السلام سر من أسرار أهل الکساء علیهم السلام محاضر:سند، محمد مقرر :بغدادی، ابراهیم حسین

مقدمه اساور من ذهب در احوال حضرت زینب (سلام الله علیها)نویسنده :نجفی، هادی

زیارات شام (زیارتنامه حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما) نویسنده :حبیب‌اللهی، علی ناشر: مشعر

درس‌های از حضرت زینب سلام الله علیها همراه زندگینامه، نویسنده :پاک‌ نیا، عبدالکریم ناشر: فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام)

حضرت زینب (سلام الله علیها) الگوی اندیشه ورزی و مسؤولیت پذیری نویسنده :جمعی از نویسندگان مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) ناشر:همیاران جوان

زینب الکبری بنت الإمام أمیرالمومنین علی بن أبی طالب علیه السلام نویسنده :نقدی، جعفر ناشر: الشریف الرضی

بانوی نینوا (زندگی نامه حضرت زینب علیها السلام و نقش او در کربلا) نویسنده : قهرمانی‌نژاد، بهاءالدین ناشر: سازمان تبلیغات اسلامی

۲۵۰ کرامه للسیده زینب علیها السلام و سیدات بیت النبوه نویسنده :کاشانی، ابوالفضل ناشر: دار الجوادین بیروت

نگاهی به خطبه های حضرت زینب علیها السلام در کوفه و شام همراه با زندگینامه، نویسنده : پاک‌ نیا، عبدالکریم نشرفرهنگ اهل بیت (علیهم السلام)

عطر باران ـ سروده‌هایی درباره حضرت زینب کبری و حضرت رقیه سلام الله علیهما نویسنده :صبا، ناصر

موسوعه زینب الکبری علیها السلام بنت امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ۱۰جلدی، نویسنده :عاشور، علی ناشر:دار نظیر بیروت

نقد آثار و اندیشه‌های پائولو کوئلیو

نقد شش کتاب از کتاب‌هاى پائولو کوئلیو یکی از عرفانهای نوظهور که توسط‍‌ آقای قادر فاضلى و نشر فضیلت علم چاپ شده است؛ عنوان فصل های کتاب : مقدمه عرفان اسلامی و عرفان های دیگر، خلاصه ای از زندگی پائولو کوئلیو، نقد کتاب کیمیاگر، نقد کتاب مکتوب، خاطرات یک مُغ(جادوگر)، نقد کتاب زهیر، نقد کتاب بریدا، نقد کتاب کوه پنجم… پاره ای از مطالب کتاب آمده است:

عرفان نو و عرفان کهن

مترجم کتاب در مقدمه آن در خصوص مقایسه عرفان پائولو و عرفان اسلامى مى‌گوید: «اما انسان نو به تعابیر نو نیاز دارد. عرفان کهنِ‌ ما، عارف شدن را بسیار دشوار مى‌نمایاند. باید از مراحل بسیار و از آزمون‌هاى بسیار گذر کرد و هنوز اندر خم یک کوچه ماند. کوئلیو عرفان نوینى را عرضه مى‌کند. عرفان کوئلیو، عرفان مردمى است. از نگاه او حرکت به سمت مقصود دشوار نیست، میل قلبى واراده مى‌خواهد. او اشتباه‌هاى کوچک را در مسیر، قابل بخشش مى‌داند و حقاً گاهى این اشتباه‌ها را نشانه‌هاى راه مى‌شناسد. کوئلیو خداوند را عشق مطلق مى‌داند، بنابراین اگر خداوند عشق است، پس بشر هم پیرو سنت عشق است.

تحریم سکس

سکس در زندگى پائلو کوئلیو رکن اساسى دارد. کتاب زهیر مستقیم و غیرمستقیم بر محور سکس مى‌چرخد. او براى توجیه افکار و اعمال خود حرف‌هاى بى‌اساس ردیف کرده و سعى دارد که وجهۀ منطقى به خود بگیرد. چون سکس از جمله مسائلى است که در تمام ادیان الهى مذمت شده و حکم به تحریم آن داده شده است. کوئلیو به گفته خود از کودکى شیفته سکس بوده و این شگفتى تا سن بزرگسالى نیز ادامه داشته است: در پانزده سالگى دیوانۀ کشف سکس بودم. اما گناه بود، ممنوع بود، نمى‌فهمیدم چرا گناه است. تو مى‌فهمى‌؟ مى‌دانى چرا در هر دین و در هر جاى دنیا سکس را موضوعى ممنوع مى‌دانند؟ حتى در فرهنگ ما و ادیان بدوى‌؟ او با اینکه اعتقاد دارد، سکس در همه ادیان، حتى ادیان بدوى تحریم شده است ولى به دنبال سکس بوده و براى توجیه عمل خود به دروغى پناهنده مى‌شود که ساخته و پرداختۀ خود اوست و آن ارتباط‍‌ دادن تحریم سکس به تغذیه است چون دلیلى براى این ادعاى بى‌اساس ندارد به جعل یک قصه‌اى مى‌پردازد که منبعى بر آن وجود ندارد. بلکه این قصه تراوش ذهن سکسگراى خود اوست، از این رو مى‌گوید: «هزاران سال پیش قبایل کوچ مى‌کردند و خیلى آزاد عشق بازى مى‌کردند و بچه‌دار مى‌شدند. هر چه جمعیت بیشتر مى‌شد، احتمال از بین رفتن قبیله هم بالاتر مى‌رفت، براى اینکه غذا نایاب‌تر مى‌شد و مجبور بودند سرِ غذا با هم بجنگند. فقط‍‌ قویترها مى‌ماندند. اما این قویترها همیشه مرد بودند و مردها بدون زنها راهى براى تولید مثل نداشتند. بعد یک نفر که دید در قبیلۀ همسایه این اتفاق افتاده، تصمیم گرفت نگذارد این بلا سَرِ قبیلۀ خودش هم بیاید از خودش داستانى ساخت: از نظر خدایان حرام است که مردها با همۀ زنها نزدیکى کنند. فقط‍‌ یک یا حداکثر دو زن. بعضى‌ها ناتوانى جنسى داشتند، بعضى‌ها عقیم بودند، و بعضى از اعضاى قبیله به دلایل طبیعى بچه نداشتند، اما هیچ کس نمى‌توانست شریک جنسى‌اش را مبادله کند.

تمام این دروغ‌پردازى کوئلیو براى توجیه دیوانگى سکسى خود اوست. زیرا هزاران سال پیش مسأله جهانى شدن که الآن مطرح است، مطرح نبود تا کشورهاى غربى از آن طرف عالَم بیایند و کشورهاى شرقى را غارت کنند. افراد کره زمین میلیون‌ها برابر کمتر از افراد فعلى بوده و تغذیه طبیعى هزاران برابر بیشتر از حالا بوده است. حیوانات برى و بحرى، زمین زراعى و… مشکل تغذیه مردم را حل مى‌کرد. در آن زمان زنان نیز مانند مردان کار مى‌کردند حتى به شکار مى‌رفتند. تعدد و کثرت افراد قبیله نه تنها موجب قحطى و ضعف آنها نمى‌شد بلکه موجب تقویت و قدرت و قوت فراوان آن قبیله مى‌گشت از اینرو افراد قبیله هر چه بیشتر مى‌شدند قویتر گشته و از رفاه بیشترى برخوردار مى‌شدند. دیگر اینکه، کتاب‌هاى آسمانى و انبیاى الهى براساس وحى خداوندى، سکس را تحریم کردند نه براساس اوضاع مالى. باید به آقاى کوئلیو گفت: مبناى تحریم و تحلیل در ادیان الهى، وحى است نه تغذیه.

با این حال، کوئلیو بدون اینکه مأخذى براى گفتۀ خویش ارائه دهد براى مسأله سکس یک تاریخ و یک فلسفه تاریخ جعلى و من درآوردى سر هم مى‌کند تا دیوانگى سکس خود را موجه جلوه دهد.

منبع: کتاب آب و سراب نقدی بر افکار پائولو کوئلیو، قادر فاضلی

پندار پنهان؛ بررسی و نقد آثار و اندیشه‌های پائولو کوئلیو، نویسنده : محمد موسویان، قم : دفتر نشر معارف، تنظیم معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.

آب و سراب : درنگ و درایتی بر عرفان اسلامی و عرفان های کاذب نوظهور، نویسنده: محمد جواد رودگر کوهپر، تهیه و تنظیم: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی. 

جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور ، نویسنده: حمیدرضا مظاهری سیف، ناشر: معاونت پژوهشی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.

نقد و بررسی مبانی و آموزه‌های عرفان های نوظهور(مجموعه مقالات)، گردآوری : کانون تخصصی پژوهش حضرت ولی عصر(عج) با همکاری موسسه علمی- فرهنگی بهداشت معنوی

معنویت و عرفان های نوظهور

معنویت های نوظهور، حمید رضا مظاهری سیف، ناشر: شرکت چاپ و نشر بین الملل سازمان تبلیغات اسلامی.

کاوشی در معنویت‌های نو ظهور، بررسی ده جریان فعال در ایران ، نویسنده: حمزه شریفی دوست، قم : دفتر نشر معارف، تنظیم معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.

مهارتهای زندگی متاهلین

«پرسش‌گرى» از آغاز آفرینش انسان، رخ‌نمایى کرده، بر بال سبز خود، فرشتگان را فرا نشانده، بر برگ زرد خود، شیطان را فرو نشانده و در این میان، مقام آدمیت رانشان داده است. آفتاب کوفه چه زیبا فرموده است:

«مَن أحسَنَ‌ السؤال عَلِمَ‌» و «من عَلِمَ‌ أحسَنَ‌ السؤال»

هم سؤال از علم خیزد هم جواب                                همچنان که خار و گُل از خاک و آب

پویایى وپایایى «جامعه» و «فرهنگ»، در گرو پرسش‌هاى حقیقت طلبانه و پاسخ‌هاى خِردورزانه‌است.

از افتخارات ایران اسلامى، آن است که از سویى، سرشار از جوانانى پاک دل، کمال خواه و پرسش‌گر مى‌باشد

و از دیگر سوى، از مکتبى غنى برخوردار است که‌ معارف بلند آن، گوارا نوش دل‌هاى عطشناک پرسش‌گر و دانش‌جوست.

آرى، هر که سؤال‌هایش آسمانى است، دانش و بینش، پاسخش خواهد بود.

ادارۀ مشاوره و پاسخ پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامى نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى ‌در دانشگاه‌ها، محفل انسى فراهم آورده است، تا «ابر رحمت» پرسش‌ها را به «زمین‌اجابت» پذیرا باشد و نهال سبز دانش را بارور سازد. ما اگر بتوانیم سنگ صبور جوانان ‌اندیشمند و بالندۀ ایران پرگهرمان باشیم، به خود خواهیم بالید…

در این کتاب مهمترین سؤالات پیرامون مهارت های زندگی ویژه متاهلین به صورت مجموعه ای از پرسش ها و پاسخ های دانشجویی با این سر فصل ها آمده است:

اهمیت ازدواج و همسرداری،

بایسته های جشن ازدواج،

شب زفاف، بایسته های همبستری،

آسیب های ارتباط جنسی،

روابط عاطفی و اخلاقی همسران،

بارداری، فرزندداری، خانواده موفق،

وظایف پدر و مادر، رسانه و خانواده، پدر و مادر همسر،

منبع: مهارت های زندگی ویژه متأهلین، همسرداری؛ پرسش ها و پاسخ های دانشجویی، علی احمد پناهی،

قم : دفتر نشر معارف، تنظیم و نظارت نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامى، معاونت مطالعات راهبردی – ‎اداره مشاوره و پاسخ


۲۲۰۰۰ کتاب اسلامی

دسترسی به معارف و علوم اسلامی در همه جا برای همه، با پایگاه نورلایب

فقط کافی است با موبایل، تبلت یا کامپیوتر خود در فضای مجازی، برترین نرم افزار کتاب محور به انتخاب دومین جشواره ملی کتاب در فضای مجازی در سال ۹۸ را بیابید و با اشتراک در بزرگترین پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی از امکانات آن استفاده نمایید.

پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب با بیش از ده سال سابقه فعالیت علمی و پژوهشی در راستای اهداف بلندمدت خود برای ایجاد کاملترین بانک اطلاعات کتاب علوم اسلامی در فضای مجازی، همراه با ارائه جدیدترین ابزارهای پژوهشی برخط اینترنت به هدف دسترسی سریع و آسان دانش پژوهان و محققان حوزه و دانشگاه، آمار کتاب های خود را به بیش از ۲۲٫۰۰۰ عنوان کتاب در حدود ۳۹٫۰۰۰ جلد کتاب افزایش داد.

دانشجویان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی می توانند برای تحقیق و پژوهش در رشته های مختلف علوم اسلامی به پایگاه کتابخانه دیجییتال نورلایب (https://www.noorlib.ir) مراجعه نمایند:

قرآن، تفسیر، ترجمه های قرآن و علوم قرآنی،

علوم حدیث، ادعیه و زیارات، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حج و زیارت،

فقه و اصول فقه، فقه پزشکی، فقه حقوقی و مدنی، فقه رسانه، فقه فناوری های نوین، فقه ارتباطات، تاریخ فقه

الهیات، منطق، کلام، حکمت و فلسفه، شیعه شناسی و شیعه پژوهی،

اخلاق و عرفان اسلامی، فقه اخلاقی، اخلاق پزشکی، اخلاق زیستی،

جغرافیا و تاریخ اسلامی سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام، دوره ها و حکومت های اسلامی

ادبیات فارسی، زبان شانسی، متون کهن نظم و نثر فارسی،

مدیریت، برنامه ریزی، منابع انسانی،

روانشناسی اسلامی، علوم رفتاری، علوم تربیتی

جامعه شناسی اسلامی، جوامع بشری، انسان پژوهی، علوم اجتماعی،

اقتصاد و تجارت اسلامی،

حقوق و قضا، علوم سیاسی،

قواعد و ادبیات عرب، زبان شناسی، ادب پژوهی و تراث، تاریخ تمدن و فرهنگ بین الملل،

ادیان الهی و آسمانی، فرق و مذاهب اسلامی، وحدت و تقریب امت اسلامی،

بهداشت و سلامت، طب سنتی و اسلامی، علوم تغذیه و گیاهان دارویی،

کتابداری و اطلاع رسانی، فناوری و ارتباطات، نسخه شناسی و نسخه پژوهی، فرهنگ و هنر،

معماری اسلامی، شهرسازی، باستان شناسی، تمدن و فرهنگ اسلامی،

حقوق بشر، منابع طبیعی و محیط زیست،

علوم نظامی و علوم انتظامی، امنیت پژوهی،

سیاست، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس،

وهابیت و سلفی پژوهی،

موعودشناسی، مهدویت، فرهنگ انتظار، عصر ظهور، آینده پژوهی،

زنان و خانواده، زن در اسلام، خانواده مسلمان، سبک زندگی اسلامی،

علم اطلاعات، اطلاع رسانی، دانش شناسی، علم سنجی،

دین پژوهی، مطالعات تطبیقی قرآن و متون مقدس، روش شناسی دینی،

تبلیغ و ارتباطات دینی، علم و فناوری، مطالعات رسانه ای، ارتباطات و رسانه،

علوم زیستی، زیست فناوری،

مطالعات و پژوهش های میان رشته ای

و….

عرفان Mysticism

عرفان یعنى چه و موضوعش چیست‌؟ عرفان چگونه شکل مى‌گیرد؟ عرفانهای نوظهور چیست؟
عارف کیست و عارف نمایان …

برای مطالعه و دانلود کتاب در موضوع عرفان می توانید از کتابخانه موضوعی عرفان نورلایب استفاده نمایید.

عرفان اسلامی (۱۵ جلدی) استاد شیخ حسین انصاریان، ناشر دارالعرفان

عرفان حافظ استاد شهید مرتضی مطهری، ناشر صدرا

مفهوم عرفان  موحدیان عطار، علی

جریان شناسی انتقادی عرفان های نوظهور

عرفان و عارف نمایان ترجمه کتاب کسر اصنام الجاهلیه صدرالدین شیرازی محمد بن ابراهیم، مترجم محسن بیدارفر

عرفان النفس محمد حسین طباطبایی

الإنسان فی عرف العرفان حسن حسن زاده آملی، ترجمه داود صمدی آملی

إحیاء علوم الدین (۱۶ جلدی) غزالی، محمد بن محمد

انوار العرفان عارف اسفراینی

أخبار الحلاج  ماسینیون، لویی

أسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید

عرفان مولانا غلام رضا اعوانی

آوردگاه متکلمان، حکماء و عرفا عبدالرحمان جامی

اربع رسائل فی التصوف قشیری عبدالکریم بن هوازن

عرفان سیاسی منصوری لاریجانی، اسماعیل

العرفان الشیعی حیدری، کمال

عشق و عرفان از دیدگاه ابن عربی

هستی از نظر فلسفه و عرفان جلال الدین آشتیانی

عرفان عملی فاضلی، قادر

موسوعه الکسنزان فیما اصطلح علیه أهل التصوف و العرفان (۲۴ جلدی) نویسنده: کسنزانی، محمد

ارشاد ذوی العقول إلی براءه الصوفیه من الإتحاد و الحلول عشره رسائل تراثیه نادره

اسرار الشهود فی معرفه الحق المعبود لاهیجی، محمد بن یحیی

عارفانه ها: جامی از اقیانوس بیکران عرفان

عرفان مثنوی تحقیق انصاری قمی، مهدی

عرفان حج  جوادی آملی، عبدالله

کنترل ذهن از منظر عقل، وحی، عرفان

اخبار الاولیاء المسمی رساله صفی الدین بن ظافر

عرفان نماز

الأنوار القدسیه فی معرفه قواعد الصوفیه (۲ جلدی) شعرانی، عبدالوهاب بن احمد

اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی علیه السلام نویسنده: عراقی، محسن

الـعرفان الإسلامی بین نظریات البشر و بصائر الوحی مدرسی، محمدتقی

الرساله الوجودیه فی معنی قوله صلی الله علیه و سلم: «من عرف نفسه فقد عرف ربه»

طریق عرفان (ترجمه رساله الولایه) طباطبایی، محمد حسین ؛ حسن‌زاده، صادق

عرفان اسلامی منصوری لاریجانی، اسماعیل

عرفان عمره جوادی آملی، عبدالله

گنجینه عرفان نسفی، عزیزالدین بن محمد

جلوه گاه عرفان  عبدخدائی، محمدهادی

تحفه اهل العرفان  روزبهان ثانی، شرف الدین ابراهیم

رسائل فی الفلسفه و العرفان گردآوری هادی خسرو شاهی

عرفان علامه اقبال (از نظر یک مورخ اروپایی ادیان) شیمل، آنه ماری؛ طرف، محمد

طنز و طنازی در مثنوی ( عرفان طنزی)

عرفان و عشق

نفی خواطر از منظر وحی، عقل، عرفان

کتاب فی الأخلاق و العرفان  استادی، رضا 

رساله در عرفان مجذوبعلی شاه

عرفان و مباحث کلامی  منصوری لاریجانی، اسماعیل

کلام، عرفان، حکمت عملی: مطهری، مرتضی

حج در آیینه عرفان انصاریان، حسین

سماع، عرفان و مولوی  مدرسی، محمد علی

عرفان و تصوف و نفوذ آن در هند و بنگلادش نویسنده: کهدویی، محمدکاظم

التحقق الوجودی فی الإسلام بین البرهان و العرفان

عشق و دل‌‌بستگی از منظر عرفان، اخلاق و تربیت اسلامی

مقدمه ای بر عرفان عملی و طهارت نفس و شناخت انسان کامل

مهدویت و ختم ولایت در عرفان اسلامی (نقدی بر نظرات ابن عربی) نویسنده: نصیری، محمد

تجلی العشق و العرفان

عرفان و حکمت متعالیه  حسن زاده آملی، حسن

عرفا چگونه می بینند  انصاریان، حسین

عرفان پس از مدرنیته  کیوپیت، دان

الکلام – العرفان – الحکمه العملیه

الرؤیه الکونیه فی العرفان النظری  حیدری، کمال 

انوار العرفان فی تفسیر القرآن

کنوز العرفان و رموز الایقان مجاهد، احمد ؛ قزوینی، محمدصالح بن محمدباقر

عرفان اسلامی سیر تحول متون  منصوری لاریجانی، اسماعیل

رسائل فی الفلسفه و العرفان جمال‌الدین اسدآبادی

عرفان سیاسی یا سیاست عرفانی

مناهل العرفان فی علوم القرآن

شرح تمهید القواعد فی العرفان النظری حیدری، کمال

درآمدی بر عرفان عملی در اسلام

عرفان از دیدگاه قرآن و برهان ممدوحی، حسن

تحقیق و توسعه R & D

تحولات بنیادین در عرصه تکنولوژی و فن آوری های نوین اطلاعات وابسته به گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه ای برای رسیدن به افق های جدید پژوهش و پویایی دانش می باشد. ارزش آفرینی استراتژیک تحقیقات برای توسعه فعالیت های علمی در فرآیند ارتقای توانمندیهای فنی و پژوهشی نوین بسیار مهم و اساسی است که با تربیت و پرورش نیروهای انسانی به عنوان پیشگامان تولید محتوای علمی همراه با فناوری روز دنیاست.

بر اساس آمارهای علمی در کشورهای پیشرفته دنیا می توان نشان داد که رابطه ای مستقیم بین تحقیقات و پیشرفت های علمی و رشد اقتصادی وجود دارد، زیرا پیشرفت تکنولوژی سهم بسیار زیادی در افزایش بهره وری و تولیدات بهینه علمی دارد. توجه به تحقیق و توسعه برای تربیت پژوهشگران متخصص و تقویت خلاقیت آنان به عنوان اولین قدم در پیشرفت تحقیقات علمی و مدیریت دانش است زیرا در حقیقت می توان گفت که دانش و مدیریت برای کسانی که برای پیشرفت تلاش می کنند به عنوان یک نیاز استراتژیک مطرح است که با تغییرات ساختاری و فرآیندهای مربوط به آن، همراه با ارائه نوآوری می تواند باعث پویایی و تحول آفرین باشد.

با توجه به نیازهای اساسی در بروزرسانی اطلاعات کتابخانه های دیجیتالی همراه با تغییرات و تحولات سریع علم و تکنولوژی که به عنوان منابع اصلی تحقیقات در توسعه و گسترش مرزهای دانش بسیار ضروری است لذا بر آن شدیم تا نسخه ارتقایی جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب را متناسب با آخرین تحولات تکنولوژی و فناوری، تحلیل و طراحی نماییم، و از تمام دانش جویان و علم پژوهان عزیز و گرامی که تا کنون همراه ما بوده اند خواهشمندیم تا با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در دستیابی به این هدف، کمک و همراهی نمایند.

برای ارتباط با مدیر پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب می توانید از آدرس پست الکترونیک زیر استفاده نمایید:
webmaster@noorlib.ir

نمایشگاه کتاب فاطمی

معرفی کتاب هایی با موضوع حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر گرامی رسول الله صلی الله علیه و آله می باشد که نسخه دیجیتال کتاب به صورت متن HTML یا تصویر PDF همراه با لینک مربوط در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب آمده است.

کتاب خانه مجازی فاطمی

معرض الکتاب فاطمی

تقدیم الکتب حول موضوع حضره فاطمه الزهراء سلام الله علیها بنت الحبیبه للنبی صلى الله علیه و آله و سلم، التی تتوفر نسخه رقمیه من الکتاب کنص HTML أو صوره بتنسیق PDF مع رابط إلى مکتبه الرقمیه نورلیب.

Fatima Book Fair

Introducing books on the subject of Hazrat Fatima Zahra Salamullah Aliha the beloved daughter of the Prophet Mohammad (peace be upon him) whose digital and digital version of the book is available as HTML text or PDF image with a link to the Noorlib Digital Library

فهرست کتب فاطمی

الزهراء مقرّم

بدانید منم فاطمه

الغاره علی بیت الوحی

چهل حدیث سیره فاطمی

یورش به خانه وحی

با نور فاطمه هدایت شدم

فاطمه (س) الگوی زندگی

أین قبر فاطمه علیها السلام

بانوی نور: ویژه‌نامه ایام فاطمه

أسرار فضائل فاطمه علیها السلام

خطبه حضرت زهراء سلام الله علیها

المجالس المرضیه فی الأیام الفاطمیه

فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی اسلام

صحیفه فاطمیه نویسنده :احمدی جلفایی، حمید

فضائل فاطمه نویسنده: ابن شاهین، عمر بن احمد

سیده النساء فاطمه الزهراء علیها السلام

زندگانی فاطمه زهراء (س) شهیدی، جعفر

حکمت فاطمی حسینی زنجانی، عز الدین

چهل حدیث از حضرت فاطمه علیهاالسلام

حدیث: «لو لا فاطمه» گرامی، محمد علی

فاطمه الزهراء محامی، محمد کامل حسن

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام 

درآمدی بر سیره فاطمی (ع) رفیعی، علی

قراءه فی السیره الفاطمیه نویسنده: حداد، کفاح

حضرت زهرا علیها السلام نویسنده کمپانی، فضل‌الله

سلوا فاطمه الزهراء سلام الله علیها بدره، حبیب

فاطمه زهرا (س) سرور زنان عالمین مولانا، ابوالحسن

فاطمه زهرا (علیهاالسلام )نویسنده: روح بخش ، علی

فضائل فاطمه الزهراء نویسنده: حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله

فاطمه الزهراء علیها السلام نویسنده: فضل‌‌ الله، محمدحسین

معجزه السماء فی التوسل بفاطمه الزهراء سلام الله علیها

فضائل و مصائب حضرت زهرا علیها السلام روحانی، محمد صادق

فاطمه الزهراء علیها السلام فی دیوان الشعر العربی

مصحف فاطمی نویسنده: امینی، عبدالله

مظلومیت برترین بانو نویسنده: حسینی میلانی، علی

ظلامه الزهراء علیها السلام فی روایات أهل السنه

داد نامه حضرت زهرا (س) احمدی میانجی، علی

روزهای فاطمه علیها السلام صفایی حائری، علی

فاطمه (س) حامی ولایت حسینی شاهرودی، محمد

حقیقه مصحف فاطمه علیها السلام ابومعاش، سعید

فاطمه (س) معیار شناخت نویسنده: کاردان، غلامرضا

سیره اخلاقی – تربیتی حضرت فاطمه (علیها السلام)

ظلامات فاطمه الزهراء (علیها السلام) تبریزی، جواد

مقتل فاطمه الزهراء علیها السلام نویسنده: واعظ، محمد منتظر

الگوهای رفتاری حضرت فاطمه زهرا علیها السلام

مظلومیه الزهراء علیها السلام نویسنده: حسینی میلانی، علی

سلوا فاطمه علیها السلام عن مصائبها آل قطیط، هشام

سه خطبه فاطمه زهرا علیها السلام عبداللهی، مهدی

السقیفه و فدک جوهری بصری، احمد بن عبدالعزیز

مقامات فاطمه الزهراء فی الکتاب و السنه

الثغور الباسمه فی مناقب فاطمه جلال الدین سیوطی

رنجها و فریادهای فاطمه سلام الله علیها شیخ عباس قمی

مقامات فاطمه الزهراء علیها السلام فی الکتاب و السنه نویسنده: سند، محمد

حقیقت مصحف فاطمه عند الشیعه عاملی، اکرم برکات

فدک معتبرترین سند تاریخنویسنده: حسینی، علیرضا

ملکه اسلام (۲ جلدی) نویسنده: کمره‌ای، خلیل

حرکه التاریخ و سننه عند علی و فاطمه علیهما السلام

پرتوی از مکتب زهرا علیها السلام عباسی، غلام‌علی

فاطمه زهرا علیها السلامنویسنده: یمانی، محمد عبده

فاطمه (س) الگوی زن مسلمان صادقی اردستانی، احمد

فدک در فراز و نشیب نویسنده: حسینی میلانی، علی

مناقب علی و الحسنین و أمهما فاطمه الزهراء عبدالباقی، محمد فؤاد

زهرا (ع) برترین بانوی جهان مکارم شیرازی، ناصر

فاطمه (س) الگوی زندگی نویسنده: احمدی، حبیب‌الله

الزهراء علیها السلام بین الثناء والولاء عکام، محمود

فاطمه الزهراء علیها السلام وتر فی غمد کتانی، سلیمان

النوران الزهراء و الحوراء علیهما السلام علوی، عادل

الهجوم علی بیت فاطمه علیها السلام مهدی، عبدالزهراء

فاطمه الزهراء علیها السلام قدوه و أسوه مدرسی، محمدتقی

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها مکارم شیرازی، ناصر

فی نور محمد فاطمه الزهراء نویسنده: عبدالمقصود، عبدالفتاح

الوراثه الإصطفائیه لفاطمه الزهراء علیها السلام سند، محمد

الزهراء علیها السلام اهداف، مواقف، نتائج حکیم، محمدباقر

فاطمه الزهراء علیها السلام من المهد الی اللحد قزوینی، محمدکاظم

فاطمه الزهراء علیها السلام قدوه الصدیقین  مدرسی، محمدتقی

سیره حضرت فاطمه (علیها سلام مروجی طبسی، محمد جواد

مقامات حضرت فاطمه علیها السلام در کتاب و سنت ویسنده: سند، محمد

الزهراء علیها السلام سیّد نساء العالمین مکارم شیرازی، ناصر

سرزمین یاس بخشش فدک به فاطمه(س) خدامیان آرانی، مهدی

السیده الزهراء بین الفضائل و الظلامات روحانی، محمدصادق

شرح خطبه حضرت زهرا علیها السلام حسینی زنجانی، عز الدین

سرگذشت راست: حضرت فاطمه علیها السلام فارسی، جلا‌ل‌الدین

در حریم یاس ( مجموعه زیارات حضرت زهرا سلام الله علیها)

۲۵ سخن پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام

پرسش و پاسخ درباره زندگانی حضرت فاطمه زهرا علیها السلام

فاطمه الزهراء سیده نساء العالمین سلام الله علیه عمادزاده، حسین

سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا جباری، محمد رضا

فضایل اهل بیت رسول(ص) و مناقب اولاد بتول(ع) (۲ جلد) عمادالدین کاتب، محمد بن محمد

فضیلت حضرت زهرا علیها السلام بر حضرت مریم علیها السلام نویسنده: منتظری، حسینعلی

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (برای جوانان و عموم اقشار جامعه) 

فاطمه زهرا علیها السلام دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله خان جانی، قاسم

فاطمه علیها السلام در آئینه کتاب نویسنده: انصاری زنجانی، اسماعیل

زهرا (سلام الله علیها) گل همیشه بهار نبوت محسنی، محمد آصف

فاطمه زهرا (ع) در پرتو خورشید محمدی (۲ جلد) عبدالمقصود، عبدالفتاح

الصحیح فی کشف بیت فاطمه علیها السلام خدامیان آرانی، مهدی

مرا به خانه زهرا (علیها السلام) ببرید نویسنده: منصوری لاریجانی، اسماعیل

مأساه الزهراء علیها السلام (۲ جلدی) نویسنده: عاملی، جعفر مرتضی

سخنی شیوا در برتری حضرت زهراء (س) شرف‌الدین، عبدالحسین

درسهائی از حضرت زهرا (ع) برای خانواده‌ها پاک‌ نیا، عبدالکریم

نگاهی به مقام حضرت فاطمه علیه السلام نویسنده: انصاریان، حسین

فاطمه علیها السلام نگین عرش نویسنده: رمزی اوحدی، محمد رضا

خطب سیده النساء فاطمه الزهراء علیها السلام محمودی، محمدجواد

نهج الحیاه «راه و رسم زندگی از دیدگاه حضرت زهرا علیها السلام»

فاطمه سلام الله علیها، دختری از آسمان نویسنده: مظاهری، حسین

أم مقامات فاطمه الزهراء علیها السلام فی الکتاب و السنه سند، محمد

شهادت مادرم فاطمه سلام الله علیها در قرآن نویسنده: سلیمانی، علی

إتحاف السائل بما لفاطمه من المناقب و الفضائل واعظ قلشقندی شافعی

المعانی الرسالیه من حرکه السیده الزهراء علیها السلام یعقوبی، محمد

روشنی مهتاب، اثبات شهادت حضرت فاطمه (س) خدامیان آرانی، مهدی

زندگینامه خدیجه کبری و فاطمه زهرا علیهما السلام حسنی، هاشم معروف

درسهائی از حضرت زهرا ع برای خانواده های جوان پاک‌ نیا، عبدالکریم

نگاهی کوتاه به زندگی حضرت فاطمه الزهرا «س» نویسنده: رسولی، هاشم

فاطمه علیها السلام در آئینه کتاب نویسنده: انصاری زنجانی خوئینی، اسماعیل

فاطمه علیها السلام از نگاه علی علیه السلام نویسنده: محمدیان، محمد

فاطمه(س) دختر محمد(ص) ـ زندگانی تأثر برانگیز سیده زنان نویسنده: شهیدی، جعفر

باب فاطمه صلوات الله و سلامه علیها بین سلطه الشریعه و شریعه السلطه

پژوهشگونه ای درباره مصحف فاطمه علیها السلام مهدوی‌راد، محمدعلی

مسند فاطمه الزهراء علیها السلام گرداورنده: عطاردی قوچانی، عزیز الله

پرتوی از اسرار فضائل حضرت فاطمه سلام الله علیها یوسفی، محمدحسین

خطبه حضرت زهرا علیها السلام سند آسمانی ولایت و امامت فتاحی، حمید

مناقب فاطمی در شعر فارسی شامل: مدایح دخت گرامی پیامبر (ص) احمدی بیرجندی، احمد

زندگانی حضرت فاطمه سلام الله علیها و دختران آن حضرت رسولی، هاشم

خطبه حضرت فاطمه زهرا علیها السلام و ماجرای فدک منتظری، حسینعلی

زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مدرسی، محمدتقی

شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا (س) نویسنده: صفایی حائری، علی

فاطمه زهرا علیها السلام تجلیگاه رسالت الهینویسنده: مدرسی، محمدتقی

محنه فاطمه بعد وفاه رسول الله صلی الله علیه و آله نویسنده: ناصر، عبدالله

پرسش‌های مردم و پاسخ‌های حضرت زهرا علیها السلام قاضی زاهدی، احمد

ما نزل من القرآن فی شان فاطمه الزهراء علیها السلام نویسنده: حلو، محمد علی

شخصیت شناسی حضرت زهرا علیها السلام بر پایه کتاب و سنت معارف، مجید

الکوثر فی أحوال فاطمه بنت النبی الأطهر (ص) (۷ جلدی) موسوی، محمد باقر

أهل البیت علیهم السلام من کتاب أعیان الشیعه سید محسن الامین(۵ جلدی)

مسند فاطمه الزهراء علیها السلام نویسنده: شیخ الاسلامی تویسرکانی، حسین

شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه مترجم و شارح: حسن زاده آملی، حسن

حقوق زن با نگرشی بر سیره زهرا سلام الله علیها منصوری لاریجانی، اسماعیل

در مکتب فاطمه علیها السلام: مجموعه ای از مقالات و سخنرانی ها قائمی، علی

تفضیل السیده الزهراء علیها السلام علی الملائکه و الرسل و الأنبیاء بلداوی، وسام

شهادت حضرت زهرا علیها السلام واقعیتی انکار ناپذیر نویسنده: حسینی، علیرضا

حیاه الزهراء علیها السلام بعد ابیها الرسول صلی الله علیه و آله قزوینی، فضل‌علی

فاطمه زهرا سلام الله علیها در شعر فارسی: از ولادت تا شهادت  صحتی سردرودی، محمد

فدک و العوالی او الحوایط السبعه فی الکتاب و السنه و التاریخ و الادب حسینی جلالی، محمد باقر

هذه فاطمه صلوات الله و سلامه علیها و هی قلبی و روحی التی بین جنبی (۷ جلدی) نویسنده: حسنی، نبیل

الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهراء سلام الله علیها اسماعیل انصاری زنجانی(۲۵ جلدی)

موسوعه فاطمه الزهراء علیها السلام بنت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم (۱۰ جلدی)

قصه مدینه : تاریخ زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها و وقایع پس از رحلت حضرت رسول صل الله علیه و آله نظری منفرد

مسند فاطمه الزهراء رضی الله تعالی عنها (من مسانید الصحابه ) سیوطی، عبدالرحمن

لماذا ؟! (کتاب مأساه الزهرا علیها السلام؛ شبهات و ردود)نویسنده: عاملی، جعفر مرتضی

مرقد سیده النساء فاطمه الشهیده الزهراء علیها السلام فی ای مکان؟نویسنده: موسوی جزایری، هاشم

زندگانی حضرت فاطمه علیها السلام (سیده زنان عالم): ترجمه بیت الاحزان شیخ عباس قمی

ظلامه الزهراء فی النصوص و الآثار «إزاحه الإرتیاب عن حدیث الباب» احمدی میانجی، علی

تصویر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و حضرت زهرا علیها السلام در دایره المعارف اسلام (ترجمه و نقد)

الزهراء علیها السلام و مناووها ما جری بین فاطمه علیها السلام و مناوئیها انصاری زنجانی خوئینی، اسماعیل

جان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم (نگاهی کوتاه به زندگی حضرت فاطمه علیها السلام) موسسه در راه حق

فاطمه (علیها السلام) و فاطمیه: پیام ها و سخنان مرجع عالیقدر، احیاگر عزای فاطمیه، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی

سیمای حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه علیها السلام «در ادب فارسی» از قرن چهارم تا نهم هجری قمری

زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها : ترجمه و تحقیق از جلد ۴۳ بحار الانوارعلامه مجلسی (ترجمۀ محمدعلی روحانی)

فاطمه زهرا علیها السلام شادمانی دل پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم (ترجمه افتخارزاده)نویسنده: رحمانی همدانی، احمد

اخبار و احادیث و حکایات در فضائل اهل بیت رسول صلّی الله علیه و آله و مناقب اولاد بتول سلام الله علیها طبرسی

الکلمه الغراء فی تفضیل الزهراء علیها السلام و عقیله الوحی زینب بنت امیر المومنین علی بن أبی طالب علیهم السلام

نشانه گذاری کتاب Bookmark

مطالعه کنندگان کتاب در هنگام مرور و مطالعه کتاب ممکن است به صفحاتی برخورد کنند که نیاز به مطالعه مجدد داشته باشد یا اینکه نیازمند بررسی و دقت نظر بیشتری باشد که لازم است با قرار دادن نشانه ای برای مراجعه دوباره به آن صفحه در برخی صفحات کتاب باشد؛ که احتمال دارد تعداد این صفحات به مقداری زیاد باشد که به خاطر سپردن آنها کار مشکلی است.

برای نظام مند کردن مطالعات در کتابخانه های دیجیتالی و ساماندهی اسناد شخصی برای ذخیره سازی و بازیابی صفحات نشانه گذاری شده پژوهشگران می توانند در هنگام مطالعه کتاب با نشانه گذاری صفحات (Bookmarking a Page) آدرس صفحه مذکور را در پروفایل شخصی خود ثبت و ضبط کرده تا در هنگام نیاز به مراجعه مجدد به راحتی و سرعت به تمام موارد دسترسی داشته باشند و آنها را مدیریت نمایند، بنابراین امکان نشانه گذاری صفحه با قابلیت درج و حذف نشانه ها برای کاربر در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب فراهم و ایجاد شده است.

صحیفه سجادیه

کتاب صحیفه سجادیه مجموعه‌اى از نیایش‌هاى وجود مقدّس جمال نیایشگران سید العابدین، قدوه الزاهدین و زین الصالحین امام همام علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب علیهم السلام است، این کتاب اوّلین اثر مکتوب قطعى الصدور از ناحیۀ امام معصوم به حساب مى‌آید و پس از قرآن کریم، اوّلین کتاب مدوّن جامعى است که از منبع وحى به دست ما رسیده است. بزرگان علمى شیعه از این کتاب به عنوان انجیل اهل بیت علیهم السلام و زبور آل محمد علیهم السلام یاد کرده‌اند. صحیفۀ سجادیه، کتاب دعایى است که تنها دعا و نیایش و تضرّع نیست، بلکه وجود مبارک امام سجاد علیه السلام ، مبانى بسیار مهم کلامى و فلسفى و عرفانى و اجتماعى و تربیتى و اخلاقى را در قالب دعا بیان فرموده‌اند.

صحیفۀ سجّادیه که محصول قلب و روح و جان و دل و حال و مقال امام عاشقان و حیات عارفان و زبدۀ عابدان و سرور ساجدان و نخبۀ حکیمان و اسوۀ شب زنده داران حضرت زین العابدین علیه السلام است. عارفان روشن ضمیر، از صحیفۀ سجادیه به «انجیل اهل بیت علیهم السلام » یاد کرده‌اند و بینایان راه از این دریاى پر از حکمت، تعبیر به «زبور آل محمد علیهم السلام » نموده‌اند!!

صحیفۀ سجادیه، خزانۀ پرگوهر سلطان مُلک و ملکوت، حاکم عرصه گاه ناسوت و لاهوت، امیر کشور جلال و جبروت، فرمانرواى جهان صدق و عشق، مولاى عارفان روشن‌دل و پیشواى عاشقان عامل، وجود مقدّس حضرت سجاد علیه السلام است. این خزانه، داراى گنج‌هاى حکمت است و هر آنچه براى رشد و کمال انسان لازم مى‌باشد، در این منبع گنجانده شده است.

صحیفۀ سجادیه، مدرسه‌اى است که معلّم آن امام سجّاد علیه السلام است و این معلّم است که با این کتاب، جهانیان را در تمام اعصار درس مى‌دهد و هر کسى را در حدّ توان و قدرتش و به اندازۀ تکلیف و استعدادش به مقامى که باید برسد مى‌رساند.

صحیفۀ سجادیه، دریاى پرخروش فیض الهى است که لؤلؤ و مرجانش از شمارش بیرون و اشیاى پرقیمتش از حدّ احصا خارج است.

صحیفۀ سجادیه، خورشید پرفروغى است که چون نهال وجود انسان در پرتو تابنده‌اش قرار گیرد تبدیل به شجرۀ طیّبه گردد.

صحیفۀ سجادیه، آفتاب پرحرارت الهى است که از مشرق وجود حضرت زین العابدین علیه السلام براى تربیت درخت وجود انسان طلوع کرده و تا عمق ابدیّت از فروغ بخشى باز نخواهد ماند!!

صحیفۀ سجادیه، میزان سنجش سره از ناسره، حقّ‌ از باطل، نور از ظلمت، درستى از نادرستى، حیات از مرگ، دنیا از آخرت و سلامت از مرض است. صحیفۀ سجادیه، چشمۀ فیض الهى، نجات دهندۀ از تباهى، رها کنندۀ انسان از گمراهى است.

صحیفۀ سجادیه، معلّم حکمت، منبع معرفت، جاذبۀ رحمت، ایجاد کنندۀ محبّت، سازندۀ شخصیّت، به وجود آورندۀ کرامت و رسانندۀ انسان به مقام با عظمت قرب و معیّت است.

صحیفۀ سجادیه، طبیب حاذق، محبوب قلب صادق، آرامش جان عاشق، عذراى دل را وامق، روشنگر مغارب و مشارق، کاشف حقایق، دواى درد نفوس ناطق، کوبندۀ منافق و به حقیقت چشمۀ فیّاض حضرت خالق است.

صحیفۀ سجادیه، آرام جان پاکبازان، محرّک قلب تیز پروازان، نواى ناى دلنوازان، قدرت نفس جوانمردان، عشق عاشقان، عرفان عارفان، پناه بى‌پناهان، راز دل رازداران، آه دل مستمندان به وقت شامگاهان، مناجات پرشور سحرخیزان و سرمایۀ روح امیدواران است.

صحیفۀ سجادیه، خزانۀ پرگوهرى است که با کمال تأسّف تاکنون ناشناخته مانده و آن طور که شایستۀ این کتاب با عظمت است، از آن استفاده نشده و شرح جامعى که قابل استفادۀ تمام مردم باشد، براى این دریاى بى‌ساحل معنوى فراهم نیامده است.

برای همین برخی از ترجمه ها و شرح های این کتاب با لینک مربوط در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب را در ادامه می آوریم:

دانلود متن کتاب صحیفه سجادیه به روایت حسین بن اشکیب

دانلود متن کتاب صحیفه کامله سجادیه ترجمه حسین انصاریان

دانلود متن و تصویر کتاب صحیفه سجادیه ترجمه آیتی عبدالمحمد

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه ترجمه میرزا ابوالحسن شعرانی

دانلود تصویر کتاب الصحیفه الکامله السجادیه یا صحیفه کامله سجادیه

دانلود تصویر کتاب الصحیفه الکامله السجادیه  با ترجمه ترکی استانبولی

دانلود متن و تصویر کتاب صحیفه سجادیه ترجمه مهدی الهی قمشه ‎ای

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه منظوم ، شاعر حسین ملائی علمداری

دانلود تصویر و متن کتاب فرهنگ‌نامه موضوعی صحیفه سجادیه (۳جلدی)

دانلود متن و تصویر کتاب ۱۵ جلدی شرح و تفسیر صحیفه سجادیه استاد انصاریان

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه همراه رساله حقوق ترجمه لطیف راشدی

دانلود تصویر کتاب الصحیفه الخامسه السجادیه سید محسن الامین الجبل العاملی

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه همراه با رساله حقوق ترجمه دکتر منصوری لاریجانی

دانلود متن و تصویر کتاب شرح الصحیفه السجادیه الکامله میر داماد، محمد باقر بن محمد

دانلود متن و تصویر کتاب ترجمه و شرح صحیفه سجادیه واحد مطالعات و تحقیقات اسلامی

دانلود تصویر کتاب الصحیفه السجادیه الثانیه  شیخ حر عاملی، محقق فارس حسون کریم

دانلود متن و تصویر کتاب اسرار خاموشان شرح صحیفه سجادیه محمد تقی خلجی (۲جلدی)

دانلود تصویر و متن کتاب فی ظلال الصحیفه السجادیه محمد جواد مغنیه، تحقیق سامی غریری

دانلود تصویر کتاب تربیت در صحیفه سجادیه برگزیده صحیفه سجادیه نوشته فاطمه ایران منش

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه زبور آل محمد دعاهای امام زین العابدین سجاد علیه السلام

دانلود متن و تصویر کتاب ریاض العارفین فی شرح صحیفه سید الساجدین نویسنده محمد دارابی

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی نوشته دکتر مهدی احمدی فراز

دانلود تصویر کتاب فی رحاب الصحیفه السجادیه عباس علی موسوی شرح ادعیه صحیفه سجادیه

الصحیفه السجادیه الکامله من أدعیه الإمام زین العابدین علیه السلام تقدیم السید محمد باقر الصدر

دانلود متن و تصویر کتاب اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی علیه السلام محسن اراکی

دانلود تصویر کتاب شرح الصحیفه الکامله السجادیه میر داماد، محمد باقر تحقیق سید مهدی رجائی

دانلود تصویر کتاب لغت نامه صحیفه سجادیه تحقیق مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان

دانلود تصویر کتاب شرح خطبه امام سجاد علیه السلام در مسجد جامع شام، احمد نورائی یگانه قمی

دانلود متن و تصویر کتاب آینه مکارم شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) سید روح الله خاتمی

دانلودمتن و تصویر کتاب صحیفه سجادیه امام علی بن الحسین (ع) ترجمه حسن ممدوحی کرمانشاهی

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه زمزمه‌های عارفانه ترجمه محمد مهدی رضایی دفتر نشر معارف

دانلود متن و تصویر کتاب شبنمی از دریا گلگشتی در صحیفه سجادیه ترجمه علی حججی نجف آبادی

دانلود متن و تصویرکتاب شرح الصحیفه السجادیه دروس عالیه فی التربیه الذاتیه عزالدین الجزائری

دانلود متن و تصویر کتاب شرح و ترجمه صحیفه سجادیه از امام زین العابدین(ع)  احمد فهری زنجانی

دانلود متن و تصویر کتاب ۶ جلدی لوامع الأنوار العرشیه فی شرح الصحیفه السجادیه ملا باشی شیرازی

دانلود متن و تصویر کتاب صحیفه کامله سجادیه با ترجمه فارسی محسن غرویان و عبدالجواد ابراهیمی

الصحیفه السجادیه نسخه جباعی جد شیخ بهائی، بر اساس نسخه خطی کتابخانه آیت الله زاهد نجفی اصفهان

دانلود کتاب الصحیفه السجادیه الکامله مع الدلیل الموضوعی و المعجم اللغوی و الفهارس، محقق علی انصاریان

دانلود کتاب شرح صحیفه کامله سجادیه ابوالحسن شعرانی به انضمام برگزیده مفاتیح الجنان حاج شیخ عباس قمی

دانلود تصویر کتاب صحیفه زمردین در سخنان سید ساجدین ترجمه و متن الصحیفه الزبرجدیه فی کلمات سجادیه

دانلود تصویر کتاب الفرائد الطریفه فی شرح الصحیفه الشریفه علامه محمدباقر مجلسی، تحقیق : سید مهدی رجایی

دانلود کتاب صحیفه کامله سجادیه همراه با پیامها پاسخگوی نیازها شیوه ای نوین در ترجمه و شرح حمید فتاحی

دانلود متن و تصویر کتاب الصحیفه الزبرجدیه فی کلمات سجادیه علامه حسن زاده آملی ترجمه محمد حسن نائیجی

دانلود متن و تصویر کتاب تحفه رضویه شرح صحیفه سجادیه قاضی بن محمد اردکانی یزدی، تصحیح علی فاضلی

دانلود متن و تصویر کتاب مسند امام سجاد ابی محمد علی بن حسین علیهما السلام عطاردی قوچانی ترجمه عطایی

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه میرزا محمد ابراهیم سبزواری (وثوق الحکما)، تحقیق و تصحیح حامد ناجی اصفهانی

دانلود متن و تصویر کتاب نورالأنوار فی شرح الصحیفه السجادیه جزائری، نعمت الله (نورالانوار فی شرح کلام خیرالاخبار)

دانلود متن و تصویر کتاب ترجمه و شرح صحیفه کامله سجادیه قزوینی محمدصالح بن محمدباقر مصحح : علی فاضلی

دانلود تصویر کتاب صحیفه سجادیه ترجمه الهی قمشه ‎ای مجموعه راز و نیازهای سعادت آموز امام بر حق سید الساجدین

دانلود متن و تصویر الصحیفه السجادیه الکامله للامام السجاد علیه السلام مقدمه سید محمدباقر صدر گردآوری نعمان النصری

کتابخانه های دیجیتال علوم اسلامی

نشست علمی کتابخانه های دیجیتالی علوم اسلامی

توسعه همکاری ها و چشم انداز آینده

به مناسبت هفته پژوهش

برگزار می گردد.


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، به مناسبت هفته پژوهش؛ نشست علمی کتابخانه های دیجیتالی علوم اسلامی: توسعه همکاری ها و چشم انداز آینده، به همت اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور دکتر سیدمهدی طاهری رئیس کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان ارائه دهنده و حجت الاسلام سیدمهدی روحبخش به عنوان دبیر نشست برگزار می گردد.
زمان: چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ تا ۱۱ صبح
مکان: مشهد، چهارراه خسروی، خیابان آیت الله خزعلی، نبش خیابان آیت الله طبسی، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دو، اتاق جلسات