مرتبط‌یاب در اختیار پژوهشگران عضو نورلایب قرار گرفت

خدمات مرتبط‌یابی به منظور یافتن متن هایی که بیشترین ارتباط لفظی و معنایی را با متن انتخاب شده توسط کاربر دارند، طراحی و اجرا شده است.

از این پس کاربران نورلایب می‌توانند با بهره گیری از  امکان “جستجوی‌مرتبط” ، متن های مرتبط با متن انتخاب شده خود را در به آسانی در گستره منابع علوم اسلام و انسانی نورلایب، جستجو کنند و بیابند.

کاربر هنگام مطالعه کتاب، می‌تواند متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر آیکون مرتبط یابی که در کنار متن انتخاب شده ظاهر می‌شود، متن های مرتبط با متن خود را از منابع متنوع و گسترده علوم اسلامی و علوم انسانی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) فراخوانی و مشاهده نماید.

پنجره نمایش نتایج مرتبط یابی به گونه ای طراحی شده تا کاربر بتواند متن انتخابی خود را در قسمت بالای پنجره و زیر آن، نتایج مرتبط یابی را مشاهده کند. بدینگونه کاربر می تواند متن انتخابی و متن مرتبط را در کنار هم بررسی و مقایسه نماید.

این نتایج به ترتیب بیشترین ارتباط تشخیص داده شده توسط سیستم، قرار گرفته اند و همراه با هر متن مرتبط، پیوند صفحه کتابی که متن مرتبط در آن صفحه قرار دارد نیز ارائه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *