کتابخانه دیجیتال نور برترین پایگاه کتابخانه‌ای کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از نور سافت، مدیر پایگاه نورلایب با اشاره به این موفقیت اظهار کرد: این موفقیت به خوبی نشان می‌دهد کاربران تشنه دسترسی به منابع و کتاب‌های دست اول در فضای اینترنت هستند تا بتوانند در عرصه تحقیق و پژوهش فعالیت کنند.

احمد عباسی با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی این پایگاه بیان داشت: پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، پایگاه کتابخانه‌ای است که به عرضه کتاب‌های تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی در فضای اینترنت می‌پردازد.

عباسی گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تحلیل و طراحی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور را در سال 1386 شروع کرده و نسخه آزمایشی آن را در سال 1387 منتشر کرد و یک سال پس از آن یعنی در سال 1388 با هدف اصلی ارائه خدمات و منابع پژوهشی در زمینه کتاب و منابع علوم اسلامی و انسانی و آسان کردن دسترسی پژوهشگران و دانش‌پژوهان به منابع مورد نیاز خود به صورت رسمی آن را افتتاح کرد.

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی افزود: ارائه کتب موجود در نرم‌افزارهای مرکز نور در فضای اینترنت، دسترسی آسان کاربران به منابع اصلی علوم اسلامی و انسانی بدون هیچ‌گونه محدودیت جغرافیایی و محدودیت زمانی، بهره‌گیری از بهترین ابزار بازیابی اطلاعات همچون ابزارهای جستجوی ساده و پیشرفته، فهرست موضوعی و فهرست الفبایی، ایجاد فضایی مناسب برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و دارا بودن قفسه شخصی کتب و… از اهداف کلی راه‌اندازی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) است.

عباسی تصریح کرد: در حال حاضر این پایگاه حاوی بیش از 5 هزار و 300 عنوان کتاب مشتمل بر 10 هزار و 253 جلد کتاب است که موضوعات مختلف علوم اسلامی از جمله علوم قرآن و تفسیر، علوم حدیث، ادعیه و زیارات، نهج‌البلاغه، کلام و فلسفه، جغرافیا، تاریخ و سیره، فقه، اصول، اخلاق و عرفان، ادبیات و منطق، فرق و مذاهب اسلامی و… را در بر می‌گیرد.

وی بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه نورلایب به نشانی www.noorlib.ir و ثبت‌نام و فعال‌سازی روند ثبت‌نام خود از کلیه اطلاعات و مطالب این پایگاه به صورت تمام متن و تصویر استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *