ذخیره و مدیریت ارجاعات در کتابخانه دیجیتال نور فراهم گردید

پژوهیار

وقتی در حال نوشتن پایان نامه یا تحقیق هستید از یک سری منابع و کتابها برای نگارش متن خودتان بهره می برید که بایست طبق استاندارد مشخص تمام اینها در متن و در پایان نوشته شما درج گردد. چنانچه منابع شما زیاد باشد مدیریت آنها نیز دشوار می گردد به همین منظور نرم افزارهایی برای مدیریت اینها ایجاد شده است که یکی از بهترین ابزار در این باره نرم افزار پژوهیار می باشد. امکان فنی که برای پایگاه کتابخانه دیجیتال نور ایجاد شده است که وقتی شما یکی از نرم افزارهای مدیریت ارجاعات را بر روی سیستم یا مرورگر خودتان نصب کرده باشید می توانید با یک کلیک ساده آن کتاب و منبع مورد استفاده را در این نوع نرم افزارها ذخیره و بدون نیاز به یادداشت برادری و کار دستی، با افزونه ای که در سند ورد شما ایجاد می شود به صورت یکجا با استاندارد مورد نظر شما انتقال دهید.

برای مشاهده این امکان می بایست به صفحه مشاهده متن کتاب ها منتقل شوید تا این قابلیت برای شما فراهم گردد.

این امکان ارزشمند پیش از این در پایگاه مجلات تخصصی نور وجود داشت که همکنون با تلاش تیم فنی شاهد ارائه این خدمت خوب پژوهشی در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور هستیم.

 

 

درباره پژوهیار

«پژوهیار» اولین نرم‌افزاررایگان مدیریت استناددهی متن باز فارسی زبان است که بر پایه نرم افزار زوترو طراحی شده است. این نرم افزار محققان و پژوهشگران را در امر پژوهش و مستند‌سازی نتایج پژوهشی یاری می کند. پژوهیار، ابزاری پژوهشی و قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل منابع علمی خود رابه آسانی انجام دهند و سپس با تکیه بر آن بتوانند به نحو مناسبی و بر اساس شیوه‌نامۀ استناددهی مورد نظر خود، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله بپردازند.

این نرم افزار دارای قابلیت‌های بسیاری از جمله ذخیره و طبقه بندی اطلاعات، یادداشت گذاری، استفاده از برچسب های مختلف، جستجوی اطلاعات ذخیره شده و… است.همچنین پژوهیارپیوند محکمی با منابع برخط (online) دارد، به گونه‌ای که هنگامجستجو و بازیابی اطلاعات از کتاب، مقاله، صفحات وب، تصاویر و ده‌ها قلم دیداری و شنیداری دیگر، پژوهشگر به طور خودکار می‌تواند منابع خود را در نرم افزار ذخیره کند و سپس برای استناددهی از این منابع با شیوه‌های مختلف استناددهی به این اقلام متنوع اطلاعاتی در متن در حال نگارش خود اقدام نماید.

این نرم‌افزار از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و بر اساس نیاز سه زبانه و تلفیقی کاربران منابع پژوهشی فارسی، عربی و انگلیسی طراحی و ارائه شده است.

 

 

2 comments on “ذخیره و مدیریت ارجاعات در کتابخانه دیجیتال نور فراهم گردید

  1. خیلی ممنون از مطالب خوبتون برقرار باشین

  2. نیلوفر گفت:

    تشکر فراوان برای وبسایت بسیار آموزنده شما که در حقیقت دنیای کتابخانه ای ما را کامل کرده و از هر کجای دیگر نمی توانم چنین گسترده انواع اطلاعات در زمینه علوم اسلامی را با چنین رویکردی کامل پیدا کرد من خیلی از وقتهایم برای مطالعه در اینجا هستم هم اکنون فقط کار می کنم و در جستجوی چنین اطلاعاتی بوده ام و خیلی راضیم که با شما آشنا شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *