Archive for: شهریور ۱۳۹۷

منابع علوم اسلامی و علوم انسانی به بیش از ۳۰۰۰۰ جلد رسید

سی هزارمین جلد از کتب علوم اسلامی و علوم انسانی مرکز نور، بر روی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور بارگذاری شد و در اختیار کاربران نورلایب قرار گرفت.

کاربران پایگاه کتابخانه دیجیتال نور(نورلایب)  قادر خواهند بود متن تایپ شده و تصویر کتاب را همراه با امکانات پژوهشی و قابلیت های تحقیقاتی، در اختیار گرفته و در صورت لزوم اقدام به دانلود صفحات کتاب مورد نظر خود به صورت متن و یا تصویر نمایند.

اکثر کتاب های موجود در کتابخانه، به صورت متن تایپی ارائه می شود و در کنار متن تایپی، اسکن تصویری تمامی صفحات کتاب نیز عرضه شده و محققان می‌توانند تصویر نسخه اصلی صفحه مورد نظر خود را مشاهده و مقابله نمایند.

از قابلیت های مهم پژوهشی نورلایب، ارائه خدمات مرتبط‌ یاب متون است. این سرویس به کاربران این امکان را می دهد تا با انتخاب متن مورد نظر خود، متون مرتبط با آن را، در دیگر منابع بیابند.

اکنون در نورلایب بیش از ۳۰۰۰۰ جلد کتاب با بیش از ۱۷۰۰۰ عنوان، در زمینه علوم اسلامی و انسانی با موضوعاتی همچون: « علوم قرآن و تفسیر، علوم حدیث، ادعیه و زیارات، نهج البلاغه، کلام و فلسفه، جغرافیا، تاریخ و سیره، فقه، اصول، اخلاق و عرفان، ادبیات و منطق، فرق و مذاهب اسلامی و… به کاربران عرضه می شود.