Archive for: دی ۱۳۹۶

مرتبط‌یاب در اختیار پژوهشگران عضو نورلایب قرار گرفت

خدمات مرتبط‌یابی به منظور یافتن متن هایی که بیشترین ارتباط لفظی و معنایی را با متن انتخاب شده توسط کاربر دارند، طراحی و اجرا شده است.

از این پس کاربران نورلایب می‌توانند با بهره گیری از  امکان “جستجوی‌مرتبط” ، متن های مرتبط با متن انتخاب شده خود را در به آسانی در گستره منابع علوم اسلام و انسانی نورلایب، جستجو کنند و بیابند.

کاربر هنگام مطالعه کتاب، می‌تواند متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با کلیک بر آیکون مرتبط یابی که در کنار متن انتخاب شده ظاهر می‌شود، متن های مرتبط با متن خود را از منابع متنوع و گسترده علوم اسلامی و علوم انسانی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) فراخوانی و مشاهده نماید.

پنجره نمایش نتایج مرتبط یابی به گونه ای طراحی شده تا کاربر بتواند متن انتخابی خود را در قسمت بالای پنجره و زیر آن، نتایج مرتبط یابی را مشاهده کند. بدینگونه کاربر می تواند متن انتخابی و متن مرتبط را در کنار هم بررسی و مقایسه نماید.

این نتایج به ترتیب بیشترین ارتباط تشخیص داده شده توسط سیستم، قرار گرفته اند و همراه با هر متن مرتبط، پیوند صفحه کتابی که متن مرتبط در آن صفحه قرار دارد نیز ارائه می شود.

 

به مناسبت هفته پژوهش، %50 تخفیف برای تمام بسته های اعتباری

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) با ارائه %50 تخفیف، این امکان را برای پژوهشگران فراهم می‌کند تا بتوانند با خرید بسته های مناسب اعتباری، به مطالعه و دانلود منابع علوم اسلامی و انسانی در کتابخانه دیجیتال (نورلایب) دسترسی داشته باشند.

پژوهشگران و کاربران گرامی عضو پایگاه، می‌توانند از طریق صفحه افزایش اعتبار اقدام به خرید اعتبار لازم نمایند و کاربران غیر عضو که مایل به ثبت نام در پایگاه کتابخانه دیجیتال (نورلایب) هستند، برای عضویت در نورلایب، ابتدا به صفحه اصلی کتابخانه دیجیتال وارد شده و سپس از طریق منوی ثبت نام، به عضویت در کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) ، اقدام نمایند، خرید اعتبار لازم با تخفیف ویژه نیز از طریق صفحه افزایش اعتبار طبق مراحل ذکر شده در سطر های قبل صورت می گیرد.

آغاز هفته پژوهش سال 96

وزیر علوم روز گذشته زنگ هفته پژوهش را به صدا درآورد

هفته پژوهش سال 96 روز گذشته با حضور دو وزیر علوم و آموزش و پرورش در دبستان آرمینه مصلی‌نژاد کلید خورد.

روزهای هفته پژوهش سال 96 از سوی وزارت علوم به این صورت نامگذاری شده است:

سه‌شنبه، 21 آذر روز پژوهش، فناوری، دانش‌آموز و مدرسه،

چهارشنبه، 22 آذر روز پژوهش، فناوری و صنعت،

پنج‌شنبه، 23 آذر روز پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت،

جمعه، 24 آذر روز پژوهش،  اقتصاد مقاومتی،

شنبه، 25 آذر روز پژوهش، فناوری و سرمایه ملی‌،

یکشنبه 26 آذر روز پژوهش، فناوری، مهارت و کارآفرینی،

دوشنبه 27  آذر روز پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در حاشیه این نمایشگاه 65 کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

همچنین در این نمایشگاه، شرکت‌ها و موسسات دانشگاهی و سرمایه‌گذار از کشورهایی مانند پاکستان، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان نیز حضور دارند.

در آخرین روز هفته پژوهش که مصادف با 27 آذرماه است از 20 تا 25 پژوهشگر و فناور برتر با حضور رییس جمهور و در سالن اجلاس سران تقدیر می شود.