Archive for: مهر ۱۳۹۲

کتابخانه دیجیتال‌نور، چشم‌انتظار انتقادات پیشنهادات و همفکری شما عزیزان می‌باشد

یک مجموعه گسترده و یک کار عظیم، نیازمند خرد و کار جمعی و منسجم بوده است تا کار حاصل خوب و مناسب جهت عرضه داشته باشد. کتابخانه دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و در این کار عظیم تیم های کوچک و بزرگی مشغول خدمت هستند تا هرچه مطلوب تر این رسالت مبارک در نشر معارف اسلام و شیعه به ثمر نشیند.

هر اندازه که همفکری، نظرات و پیشنهادات بیشتر و بهتر باشد تیم کتابخانه دیجیتال نور را در رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد. در نامه هایی که کاربران به پایگاه ارسال می کنند به وضوح نشانه های خوبی از علاقه کاربران به همچین مخزن گسترده ای هستند و همچون تشنگانی در این چشمه سار سیراب می شوند و به تحقیق و پژوهش می پردازند.

اجازه دهید تا با بیان چند مورد از اشکالاتی که دوستان پایگاه را بیان نماییم:

نامه اول:

“با سلام و احترام یک مورد اشتباه در قرار دادن تصویر جلد کتاب مشاهده گردید که جهت اصلاح، اطلاع داده می‌شود: به جای ارائه دادن تصویر جلد اول گنجینه دانشمندان تألیف محمد شریف رازی به اشتباه نصویر جلد کتاب از صبا تا نیما مشاهده می‌گردد. موفق باشید.”

نامه دوم:

“با سلام و عرض ادب. ضمن تشکر از زحمات شما در نسخه جدید کتاب خانه، در مرور صفحات نسخه قبلی آسان تر بود. برای مشاهده مطالب و رفته به صفحه بعد و صفحه قبل و نیز اسکرول داشتن صفحه یک مقدار کار مشکل شده است. در زمانی که صفحات زیادی را باید مطالعه کنیم این کار اسکرول خیلی وقت گیر است. چون برای تنظیم و مشاهده گاهی هم لازم است اسکرول بار مرورگر را بالا و پایین کنیم هم اسکرول صفحه داخل کتاب خانه که معضلی است. یک مقداری خودتان با صفحات کار کنید متوجه اشکالی که کردم می شوید. ممنون می شوم اگر برای این مشکل فکری بنمایید. همچنین مشخصات کتاب شناختی که در نور مگز درج کرده اید و در فایر فاکس با یک دکمه در زوترو یا پژوهیار ایمپورت می شود، در اینجا نیز اضافه کنید. این قابلیت خیلی ارزشمند و مهمی است که در استفاده از کتاب ها به کار می آید. افزودن این قابلیت کتاب خانه شما را منحصر به فرد خواهد کرد. متشکرم.”

نامه سوم:

“با سلام و احترام
عضو کتابخانه ی دیجیتالی هستم.دو کتاب از سه کتاب یکی از نویسندگان فاقد تصویر بود لذا تصویر ان دو کتاب را تهیه و ارسال می دارم امید که به کار اید.”