Category: توسعه و ارتقا

نسخه جدید کتابخانه همراه نور

به‌روزرسانی نسخۀ ۵٫۲٫۵ نرم‌افزار همراه نور؛ کتابخانه اندرویدی علوم اسلامی و انسانی به فرهیختگان و دوستداران کتاب عرضه شد.

برخی از بروزرسانی های این نسخه عبارت است از : رفع اشکال جستجو در متن کتابها که در نسخه قبلی بود، اصلاحات فنی و به‌روزرسانی ساختاری نرم افزار، رفع اشکال مطالعه کتب اشتراکی در حالت آفلاین و رفع سایر اشکالات گزارش‌شده کاربران محترم تغییراتی بوده است که در نسخه جدید، علاوه بر تغییرات و قابلیت‌های نسخه‌ی قبل در اختیار کاربران عزیز قرار گرفته است.

پنجاه و یک هزار جلد کتاب

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب)، پایگاه کتابخانه‌ای است که در فضای اینترنت به ارائه کتاب‌های تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی به صورت مشاهده و مطالعه متن(TXT) و تصویر(PDF)، همراه با قابلیت دانلود و ذخیره‌سازی و همچنین دریافت فایل ارجاعات و قابلیت‌های پژوهشی مختلف همچون جستجوی پیشرفته در عنوان یا متن کتاب با امکان محدودسازی نوعِ زبان، موضوع، پدیدآور، ناشر و یا عنوان کتاب در بستر حامل‌های اطلاعاتی و ارتباطی گوناگون می‌پردازد.

این پایگاه هم اکنون با بیش از پنجاه و یک هزار جلد کتاب (۵۱,۰۳۳)، بیش از سی و یک هزار عنوان کتاب (۳۱,۲۷۴)، بیش از هشت میلیون و هشتصد هزار صفحه متنی (۸,۸۵۴,۲۹۰)، بیش از هجده میلیون و ششصد صفحه تصویری (۱۸,۶۵۰,۱۵۳) و بیش از سیصد و پنجاه هزار کاربر (۳۵۰,۷۴۳) به عنوان برترین پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی علاوه بر بارگذاری این حجم از محتوا بر روی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب)، با ارائه همزمان آن بر روی اپلیکیشن اندرویدی نورلایب، امکان دسترسی آسان به بانکِ غنی معارف و علوم اسلامی را در همه‌جا و برای همگان، فراهم کرده است.

نسخه جدید اندرویدی نورلایب

به اطلاع کاربران محترم و فرهیخته کتابخانه دیجیتال نورمی رسد که با توجه به رفع اشکالات و به روز رسانی نرم افزار کاربردی نورلایب، بزرگترین بانک اطلاعات نسخه اندرویدی متن و تصویر کتاب‌های علوم اسلامی، عرضه شد.

رفع اشکال احراز هویت کاربران و همچنین رفع اشکالات ارتباط با سرور در برخی موارد و نیز بهبود و بروزرسانی رابط کاربری از جمله تغییراتی است که در نسخه جدید این نرم‌افزار، در اختیار کاربران نرم افزار قرار گرفته است.

در ضمن یادآوری می شود که این نرم‌افزار با گنجینه گسترده و متنوع منابع و متون اسلامی پایگاه کتابخانه دیجیتال نورکه دارای بیش از ۵۱٫۰۰۰ جلد کتاب، در بیش از ۳۱٫۰۰۰ عنوان و همچنین بیست و هفت میلیون و ششصد هزار صفحات متنی و تصویری در جهت بهبود فضای مطالعه و پژوهش، در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

جامع الاحادیث همراه

با تلاش مهندسان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و با توجه به احساس نیاز و درخواست مکرر کاربران نور، نرم‌افزار جامع الاحادیث همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید تولید شد و به‌صورت رایگان در اختیار حدیث‌پژوهان و عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.
نرم‌افزار جامع الاحادیث همراه، نسخه موبایلی پایگاه اینترنتی جامع الاحادیث است که برای استفاده در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید تهیه شده و به صورت آنلاین و هوشمند از آن پایگاه سرویس می‌گیرد.
این نرم‌افزار علاوه بر عرضۀ مجموعه روایات موجود در ۱۹۹ عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود ۴۰۰ هزار روایت و ترجمه‌ها و شروح نگاشته شده بر آنها، احادیث مرتبط و اطلاعات مفید و کاربردی مربوط به اسناد روایات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
همچنین امکانات متنوع پژوهشی از قبیل جستجوی مناسب، انتخاب و دسته‌بندی احادیث دلخواه، ایجاد قفسه کتاب، درج نمایه بر احادیث و قابلیت‌های پژوهشی و کاربردی دیگری نیز برای حدیث‌پژوهان گرامی فراهم آمده است.
لازم به ذکر است، کاربران جامع الاحادیثِ همراه پس از قطع ارتباط با شبکه، همچنان می‌توانند به صورت آفلاین از اطلاعات ذخیره شده در نرم‌افزار خود استفاده نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت رایگان نرم‌افزار جامع الاحادیث همراه، اینجا کلیک کنید.

۴۳۰۰۰جلد کتاب اسلامی

پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی نورلایب که با هدف عرضه کتاب های تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی بر روی شبکه جهانی اینترنت راه اندازی شد هم اکنون در بردارنده بیش از چهل و سه هزار جلد از کتاب های ارزشمند علوم اسلامی در موضوعاتی همچون: علوم قرآن و تفسیر، علوم حدیث، ، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کلام و فلسفه، اقتصاد، ادبیات و زبان ها، علوم سیاسی، جامعه شناسی، اطلاع رسانی و کتابداری، ادیان و مذاهب، مدیریت، حقوق و قضا، هنر و معماری، اخلاق، تصوف و عرفان، ادعیه و زیارات، جغرافیای جهان اسلام، روان شناسی، تراجم و کتاب شناسی، علوم اجتماعی، مهدویت، علوم تربیتی، حوزه سلامت و طب سنتی، فرق و مذاهب اسلامی، رجال و درایه و… به همراه قابلیت های منحصر به فرد پژوهشی می باشد.

دسترسی به صفحات تصویری کتاب به صورت فایل (PDF) و همچنین صفحات متنی به صورت فایل (HTML) با قابلیت جستجو در متن، نمایش مخصوص آیات و احادیث به همراه امکان ارتباط آیه با پایگاه جامع قرآنی و مشاهده احادیث مشابه در پایگاه جامع الاحادیث برای دسترسی به ترجمه و تفسیر و شرح آیات و روایات، مدیریت میز پژوهشی با درج و حذف کتب در قفسه شخصی، مدیریت پروژه های پژوهشی کاربران، جستجوی پیشرفته و هوشمند با رتبه بندی نتایج همراه با امکان محدودسازی نتایج جستجو و پیشنهاد کلمات مرتبط، مدیریت یادداشت‌ های شخصی، مشابهت یابی ماشینی متون، پیشنهاد کتب مرتبط، لینک ارجاعات و استنادات ، مدیریت نمایه‌ های شخصی، رنگی کردن متن، نشانه گذاری، مشابهت یابی متون، معرفی آثار دیگر نویسنده، ارائه اطلاعات کتابشناسی و امکان دریافت فایل ارجاع با استفاده از ابزارهای مدیریت ارجاعات کتاب شناختی و شیوه های استناددهی، نمایش درختی فهرست کتاب با امکان همگام سازی صفحه، مدیریت پروژه های تحقیقاتی و میز پژوهشی شخصی با امکان درج و حذف کتاب در قفسه شخصی، حاشیه نویسی و مدیریت یادداشت ها، کتابخانه های تخصصی موضوعی، فهرست الفبایی و موضوعی، معرفی اطلاعات درباره کتاب و پدیدآور با امکان ارتباط با دانشنامه تخصصی کتابشناسی و مشاهیر در پایگاه ویکی نور، امکان دانلود تصویر و متن با تعیین محدوده مشخص صفحات کتاب، نمایه زنی و مدیریت نمایه های کاربر، نشانه گذاری صفحه با امکان درج و حذف نشانه ها، مدیریت ابزارهای نمایشی اندازه قلم و رنگ زمینه متن، جستجوی پیشرفته و هوشمند در عنوان کتاب و نام پدیدآوران و متن کتاب با امکان محدود سازی فیلتر در کتاب، پدیدآور، ناشر، زبان، موضوع و… از جمله ویژگی‌های این کتابخانه دیجیتالی در فضای مجازی اینترنت است که دسترسی به کتاب و منابع علمی را فراگیر بدون محدودیت زمان و مکان کرده است. 

۲۵هزارعنوان کتاب اسلامی

بیش از بیست و پنج هزار عنوان کتاب تخصصی علوم اسلامی در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب قرار دارد که دانشجویان و پژوهشگران علوم انسانی و اسلامی می توانند با استفاده از قابلیت های فراوان ابزارهای پژوهشی و امکانات عالی فضای مجازی با استفاده از اینترنت در حامل های مختلف اطلاعاتی به گسترده ترین کتابخانه دیجیتال در حوزه علوم اسلامی در جهان اسلام جهت دسترسی به متن و تصویر کتاب با امکان دانلود بیش از چهل و دو هزار و پانصد جلد کتاب، در پایگاه و اپلیکیشن اندرویدی کتابخانه دیجیتال نور برای انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی فردی و گروهی در مراکز و موسسات علمی در زمینه علوم انسانی و اسلامی فراهم گردید.

کتابخانه دیجیتال نورلایب به عنوان یکی از پیشگامان عرصه پژوهش و تحقیقات با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات در فرآوری و عرضه محتوای الکترونیکی کتاب های علوم انسانی و اسلامی که شامل پردازش های متنوع و هوشمند نسخه های دیجیتال متون برای مخاطبان فرهنگ دینی و معارف اسلامی با دسترس پذیری آسان و سریع در هر زمان و مکان می باشد.

در حال حاضر این کتابخانه داری بیش از هشت میلیون و پانصد و پنجاه هزار صفحه متنی، و در حدود پانزده میلیون و سیصد و پنجاه هزار صفحه تصویری، که در مجموع بالغ بر بیست و چهارمیلیون صفحات متنی و تصویری و محتوای الکترونیکی دیجیتال تخصصی کتب اسلامی را با بیش از سیصد و بیست و شش هزار و پانصد نفر کاربر، به عنوان برترین کتابخانه دیجیتال آنلاین علوم اسلامی شناخته می‌شود.

۴۲هزار جلد کتاب علوم اسلامی

بیش از چهل و دو هزار جلد کتاب تخصصی علوم اسلامی در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب بارگزاری شد که با این امکان دسترسی به بیش از بیست و چهار هزار و ششصد عنوان کتاب در حوزه مطالعات اسلامی، در پایگاه و اپلیکیشن اندرویدی کتابخانه دیجیتال نور برای علاقه مندان به پژوهش و تحقیق در علوم انسانی فراهم گردید.

این پایگاه هم‌ اکنون داری بیش از هشت میلیون و پانصد و چهل هزار صفحه متنی، و در حدود پانزده میلیون و دویست و پنج هزار صفحه تصویری، که در مجموع بالغ بر بیست و چهارمیلیون صفحات متنی و تصویری دیجیتال تخصصی را با نزدیک به از سیصد و بیست و پنح هزار نفر کاربر دارد و به عنوان برترین پایگاه کتابخانه دیجیتال بر خط علوم اسلامی شناخته می‌شود.

۲۴هزار عنوان کتاب اسلامی

بیش از بیست و چهار هزار عنوان کتاب تخصصی علوم اسلامی در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب قرار داده شد امکان دسترسی به بیش از چهل و یک هزار جلد کتاب تخصصی علوم اسلامی، در پایگاه و اپلیکیشن اندرویدی کتابخانه دیجیتال نور برای عموم علاقه مندان به پژوهش و تحقیق در علوم اسلامی فراهم گردید.

این پایگاه هم‌ اکنون با بیش از بیست و چهار هزار عنوان کتاب که در حدود چهل و یک هزار و پانصد جلد کتاب، داری بیش از هشت میلیون و پانصد هزار صفحه متنی، و بیش از پانزده میلیون صفحه تصویری، نزدیک به از سیصد و بیست و چهار هزار نفر کاربر، به عنوان برترین پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی شناخته می‌شود.

کتابخانه دیجیتال نور به نشانی https://www.noorlib.ir با بیش از یک دهه تجربه در تلاش است تا با بکارگیری به‌روزترین فناوری‌های پیشرفته، محققان و پژوهشگران علوم اسلامی را سریع و آسان‌ به منابع تخصصی علمی همراه با بهترین امکانات پژوهشی مورد نیازشان، آشنا سازد. بهره‌گیری از بهترین ابزارهای بازیابی اطلاعات با جستجوی هوشمند و پیشرفته، بدون محدویت زمانی و مکانی در فضای شبکه جهانی اینترنت که در حریم خصوصی و میز پژوهشی محققان و پژوهشگران علوم اسلامی با امکان تنظیمات دستی در تحقیقات شخصی و در پروژه‌های پژوهشی قابل تعریف برای هر پژوهشگر به همراه قابلیت بازیابی سابقه فعالیت‌های شخصی کاربر در آخرین جستجوهای انجام شده و نیز آخرین کتاب‌های خوانده شده و مشاهده گزارش فایل‌های دریافتی و دانلود شده کاربر از مهمترین و بهترین امکانات و قابلیت‌های پژوهشی این پایگاه کتابخانه دیجیتال می‌باشد.

۲۳هزارعنوان کتاب

بیش از بیست و سه هزار عنوان کتاب تخصصی علوم اسلامی در پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب قرار داده شد امکان دسترسی به بیش از چهل هزار جلد کتاب تخصصی علوم اسلامی، در پایگاه و اپلیکیشن اندرویدی کتابخانه دیجیتال نور

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب)، پایگاه کتابخانه‌ای است که در فضای اینترنت به ارائه کتاب‌های تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی به صورت مشاهده و مطالعه متن(TXT) و تصویر(PDF)، همراه با قابلیت دانلود و ذخیره‌سازی و همچنین دریافت فایل ارجاعات و قابلیت‌های پژوهشی مختلف همچون جستجوی پیشرفته در عنوان یا متن کتاب با امکان محدودسازی نوعِ زبان، موضوع، پدیدآور، ناشر و یا عنوان کتاب در بستر حامل‌های اطلاعاتی و ارتباطی گوناگون می‌پردازد.

این پایگاه هم‌اکنون با بیش از بیست و سه هزار عنوان کتاب (۲۳٫۲۱۴)، همچنین بیش از چهل هزار جلد کتاب (۴۰٫۵۲۹)، دارای بیش از هشت میلیون و پانصد صد هزار صفحه متنی (۸٫۵۵۴٫۵۸۵)، بیش از چهارده میلیون و ششصد هزار صفحه تصویری (۱۴٫۷۴۲٫۲۱۵) و نزدیک به از سیصد و بیست و دو هزار کاربر (۳۲۲٫۱۲۸) به عنوان برترین پایگاه کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی شناخته می‌شود.

کتابخانه دیجیتال نور به نشانی https://www.noorlib.ir با بیش از یک دهه تجربه در تلاش است تا با بکارگیری به‌روزترین فناوری‌های پیشرفته، محققان و پژوهشگران علوم اسلامی را سریع و آسان‌ به منابع تخصصی علمی همراه با بهترین امکانات پژوهشی مورد نیازشان، آشنا سازد. بهره‌گیری از بهترین ابزارهای بازیابی اطلاعات با جستجوی هوشمند و پیشرفته، بدون محدویت زمانی و مکانی در فضای شبکه جهانی اینترنت که در حریم خصوصی و میز پژوهشی محققان و پژوهشگران علوم اسلامی با امکان تنظیمات دستی در تحقیقات شخصی و در پروژه‌های پژوهشی قابل تعریف برای هر پژوهشگر به همراه قابلیت بازیابی سابقه فعالیت‌های شخصی کاربر در آخرین جستجوهای انجام شده و نیز آخرین کتاب‌های خوانده شده و مشاهده گزارش فایل‌های دریافتی و دانلود شده کاربر از مهمترین و بهترین امکانات و قابلیت‌های پژوهشی این پایگاه کتابخانه دیجیتال می‌باشد.

نسخه جدید نرم افزار تلفن همراه نورلایب

با تلاش مهندسان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نسخۀ ۱٫۰٫۴ نرم‌افزار کتابخانه دیجیتال نورلایب؛ برترین بانک اندرویدی متن و تصویر کتاب های علوم اسلامی، عرضه شد.

نمایش تصویر بزرگ جلد کتاب‌ها در صفحه اطلاعات کتاب، امکان رفرش صفحات کتاب در صورت عدم نمایش محتوا، مرتبط‌یابی با استفاده از تصویر، نمایش کتابخانه‌های موضوعی و لیست کتب مرتبط با آن‌ها، بازگشت امکان انتخاب متن کتاب جهت جستجو و رفع مشکل نصب در برخی دستگاه‌ها با اندروید ۴، از جمله تغییراتی است که در نسخه ۱٫۰٫۴ این نرم‌افزار، علاوه بر قابلیت‌های نسخه‌ی قبل، در اختیار کاربران قرار گرفته است.

لازم به ذکر است این نرم‌افزار با بهره‌گیری از گنجینه‌ی غنی منابع پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب با بیش از بیست و دو هزار و پانصد عنوان کتاب درحدود ۳۹،۸۰۰ جلد کتاب، در جهت بهبود فضای مطالعه و تحقیق؛ همراه با قابلیت های پژوهشی فراوان در اختیار محققان و دانش پژوهان قرارگرفته است.

دریافت رایگان نرم افزار کتابخانه علوم اسلامی نورلایب