Category: گفتگو

نگاهی به افتخارات

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور با سابقه یک دهه فعالیت در ارائه منابع و متون اصیل معارف اسلامی مورد استقبال فراوان کاربران و همچنین در جشنواره ها و نمایشگاه ها، به عنوان برترین پایگاه برخط، شایسته تقدیر معرفی شده است که از جمله افتخارات و تندیس های برگزیده دریافتی این پایگاه می توان موارد زیر را نام برد :

نشان ” زرین سرآمد ” در بخش پایگاه های اینترنتی و رسانه های برخط ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال به عنوان معتبرترین جایگاه ارزیابی رسانه های دیجیتال توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران.

نشان زرین سرآمد ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال

نشان زرین سرآمد ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال

اهدای لوح با عنوان رتبه شایسته تقدیر در رشته کتابخانه آنلاین نخستین جشنواره کتاب مجازی توسط مدیر عامل خانه کتاب، که به ارزیابی فعالیت های کتاب محور در فضای مجازی از طریق آرای مردمی می پردازد.

لوح تقدیر نخستین جشنواره کتاب مجازی خانه کتاب

لوح تقدیر نخستین جشنواره کتاب مجازی خانه کتاب

دریافت تندیس وب سایت برگزیده در بخش دین و معارف یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران.

تندیس برگزیده یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

تندیس برگزیده یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

اهدای لوح تقدیر در بخش پایگاه های اینترنتی و رسانه های برخط ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال به عنوان معتبرترین جایگاه ارزیابی رسانه های دیجیتال توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران.

لوح تقدیر ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال ایران

لوح تقدیر ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال ایران

طراحی دیالوگ دانلود جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال

asdaمدیر پژوهشی پایگاه کتابخانه دیجیتال جناب آقای حسین احمدی بیان داشت : با توجه به تغییر سیاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مبنی بر راه اندازی طرح درآمدزایی و اجرای سیستم فروش کتاب به کاربران است که با همفکری و تلاش گروه کارشناسان معاونت فنی و پژوهشی پروژه پایگاه کتابخادنه دیجیتال سعی در ایجاد بستری مناسب و کارآمد در پیاده سازی تمامی تجربیات و پیشنهادات مفید در ارتباط با راحتی استفاده کاربران شده است و باعث تغییرات اساسی و مهمی در پایگاه گردیده است که یکی از آنها طراحی دیالوگ دانلود جدید پایگاه می باشد؛ برخی از این تغییرات عبارتند از:

* امکان دانلود تصویری و متنی کل کتاب در قالب یک درخواست دانلود (جدید)

* مرتب سازی و بخش بندی صفحات تعیین شده برای دانلود در فایل دانلود (جدید)

* امکان ثبت و لاگ تعداد صفحات بدون دیتا در کتاب در محدوده دانلود های انجام شده توسط کاربر (جدید)

* کسر شارژ به ازای ارسال هر درخواست از طریق دیالوگ دانلود حتی برای درخواست های تکراری در یک روز(جدید)

* امکان استفاده از شارژ دانلود تا صفر شدن آن بدون در نظر گرفتن شرط حداقل تعداد صفحه قابل دانلود در دانلود های تصویری (جدید)

* امکان دانلود تصویری و متنی قابل تنظیم توسط کاربر از یک یا چند بخش کتاب با قابلیت تعریف محدوده صفحات دانلود در قالب یک درخواست دانلود (جدید)

* امکان دریافت فایل دانلود تا 72 ساعت بعد از ارسال درخواست دانلود موفق از قسمت سابقه فعالیت های کاربر در پروفایل کاربری بدون کسر شارژ (جدید)

* عدم کسر شارژ بابت صفحاتی (متنی و تصویری) از کتاب که در پایگاه داده ندارند و اعلام آن به کاربر قبل از تایید درخواست دانلود (جدید)

* امکان تعیین محدودیت سقف دانلود روزانه (متنی و تصویری به صورت جداگانه) برای کاربران شناسایی شده ذیل آی پی یک سازمان توسط سازمان مربوطه (جدید)

* نمایش پیغام چگونگی دسترسی به فایل دانلود موفق، در گام آخر پنجره دانلود، جهت راهنمایی کاربر در زمان بروز مشکل در دریافت فایل دانلود (جدید)

* کسر شارژ به میزان 20 صفحه تصویری برای دانلود های تصویری کمتر از 20 صفحه

* امکان استفاده کاربر از شارژ دانلود سازمان به صورت خودکار در صورت شناسایی شدن به عنوان کاربر سازمانی (تا سقف مجاز روزانه تعیین شده توسط سازمان)

* امکان استفاده از شارژ شخصی کاربر شناسایی شده به عنوان کاربر سازمانی در صورت نداشتن شارژ دانلود کافی توسط سازمان یا اتمام شارژ روزانه سازمانی تخصیص یافته به کاربر

لینک این خبر در نور سافت

کتابخانه دیجیتال‌نور، چشم‌انتظار انتقادات پیشنهادات و همفکری شما عزیزان می‌باشد

یک مجموعه گسترده و یک کار عظیم، نیازمند خرد و کار جمعی و منسجم بوده است تا کار حاصل خوب و مناسب جهت عرضه داشته باشد. کتابخانه دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و در این کار عظیم تیم های کوچک و بزرگی مشغول خدمت هستند تا هرچه مطلوب تر این رسالت مبارک در نشر معارف اسلام و شیعه به ثمر نشیند.

هر اندازه که همفکری، نظرات و پیشنهادات بیشتر و بهتر باشد تیم کتابخانه دیجیتال نور را در رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد. در نامه هایی که کاربران به پایگاه ارسال می کنند به وضوح نشانه های خوبی از علاقه کاربران به همچین مخزن گسترده ای هستند و همچون تشنگانی در این چشمه سار سیراب می شوند و به تحقیق و پژوهش می پردازند.

اجازه دهید تا با بیان چند مورد از اشکالاتی که دوستان پایگاه را بیان نماییم:

نامه اول:

“با سلام و احترام یک مورد اشتباه در قرار دادن تصویر جلد کتاب مشاهده گردید که جهت اصلاح، اطلاع داده می‌شود: به جای ارائه دادن تصویر جلد اول گنجینه دانشمندان تألیف محمد شریف رازی به اشتباه نصویر جلد کتاب از صبا تا نیما مشاهده می‌گردد. موفق باشید.”

نامه دوم:

“با سلام و عرض ادب. ضمن تشکر از زحمات شما در نسخه جدید کتاب خانه، در مرور صفحات نسخه قبلی آسان تر بود. برای مشاهده مطالب و رفته به صفحه بعد و صفحه قبل و نیز اسکرول داشتن صفحه یک مقدار کار مشکل شده است. در زمانی که صفحات زیادی را باید مطالعه کنیم این کار اسکرول خیلی وقت گیر است. چون برای تنظیم و مشاهده گاهی هم لازم است اسکرول بار مرورگر را بالا و پایین کنیم هم اسکرول صفحه داخل کتاب خانه که معضلی است. یک مقداری خودتان با صفحات کار کنید متوجه اشکالی که کردم می شوید. ممنون می شوم اگر برای این مشکل فکری بنمایید. همچنین مشخصات کتاب شناختی که در نور مگز درج کرده اید و در فایر فاکس با یک دکمه در زوترو یا پژوهیار ایمپورت می شود، در اینجا نیز اضافه کنید. این قابلیت خیلی ارزشمند و مهمی است که در استفاده از کتاب ها به کار می آید. افزودن این قابلیت کتاب خانه شما را منحصر به فرد خواهد کرد. متشکرم.”

نامه سوم:

“با سلام و احترام
عضو کتابخانه ی دیجیتالی هستم.دو کتاب از سه کتاب یکی از نویسندگان فاقد تصویر بود لذا تصویر ان دو کتاب را تهیه و ارسال می دارم امید که به کار اید.”

 

کتابخانه نور بزرگ ترین کتابخانه دیجیتال علوم اسلامی

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور تاکنون توانسته است حدود 5270 عنوان کتاب مشتمل بر حدود 10 هزار جلد را جهت استفاده علاقمندان بر روی این پایگاه منتشر نماید.

با پر رنگ تر شدن حضور اینترنت و نرم افزار های کامپیوتری در جامعه جهانی و دسترسی عمومی اقشار تحصیل کرده و اهل تحقیق با این پدیده، کار تحقیق بسیار سهل و آسان گردید، محققینی که برای یافتن مطلبی ساعت ها عمر گرانبهای خویش را در کتابخانه ها می گذراند و گاه برای یافتن یک مطلب یا کتابی ناچار به مسافرت به شهر یا کشوری می شدند، اکنون تنها با فشار دادن چند کلید و اتصال به شبکه جهانی اینترنت می توانند در کمتر از ساعتی به تمامی مطالب مورد نظر خویش در اقصی نقاط جهان دست یابند، ایجاد کتابخانه های مجازی و بهره گیری از متن های آماده این کتابخانه ها یکی دیگر از محصولات شگرف و عظیم عصر انفجار اطلاعات می باشد پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت این بار به سراغ یکی از این کتابخانه های مجازی رفته و کوشش کرده است که مخاطببین خود را با این پایگاه آشنا کند، شاید نام کتابخانه دیجیتال نور یا (نور لایب) را شنیده باشید این پایگاه یکی از سایت های پر مخاطب مرکز تحقیقات کامپیوتری نور می باشد، برای معرفی این پایگاه به خدمت مدیریت کتابخانه دیجیتال نور رسیدیم. آنچه در ادامه می آید حاصل این گفتگوی صمیمانه و خواندنی است. ادامه نوشته