Category: افتخارات

نورلایب برترین نرم افزار

با انتخاب هیئت داوران دومین جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی که به همت موسسه خانه کتاب در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه رسانه های دیجیتال و دانشگاه تربیت مدرس برگزار ‌ گردید، پایگاه کتابخانه دیجیتال مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی “ نورلایب ” موفق به دریافت تندیس جشنواره ملی صفحه خیال به همراه لوح تقدیر برترین نرم افزارهای رایانه ای شد.

کتاب از ارزشمندترین تحفه‌هایی است که خداوند متعال به بشر ارزانی داشته است. با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن در جامعه، نیاز به مفاهیم نوینی همچون عصر الکترونیک، دیجیتال و هوشمندسازی در ابعاد مختلف احساس می‌شود. صنعت کتاب و نشر نیز با الهام از این جریان فناوری در حال تحول است. ظهور شیوه‌های نوین نشر و قالب‌های جدید محتوا و کتاب، این صنعت را دستخوش تحولی عظیم کرده است. «کتاب در فضای مجازی» پدیده‌ای چالش‌برانگیز است که می‌رود تا نظام آموزش و اطلاع‌رسانی را نیز با دگرگونی‌هایی اساسی مواجه سازد. از این رو، دومین دوره جشنواره ملی «کتاب مجازی» با عنوان جشنواره «صفحه خیال»،  با رویکردی جدید و با نگاهی جامع به تمامی حوزه‌ها و مسائل پیرامون کتاب در فضای مجازی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، فناوری و مردمی پرداخت تا بتواند زیربنای تحولی عظیم را در این حوزه را فراهم نماید که در سال‌های آینده منشأ تأثیرات گران‌بهایی در جامعه ایرانی خواهد بود.

اهداف و چشم انداز

چشم انداز این جشنواره گفتمان‌سازی تحول و توسعه اقتصادی، فرهنگی، فناوری و مردمی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در کشور با نگاه ویژه به فناوری‌ها و پدیده‌های نوظهور در این حوزه با اهداف زیر است :

  • توجه کلان و همه‌جانبه‌نگر به مقوله‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فناورانه و مردمی در حوزه کتاب مجازی در کشور
  • فرهنگ‌سازی و رونق گفتمان «کتاب در فضای مجازی» با استفاده از پدیده‌های معاصر فناوری و اجتماعی در جامعه
  • ایجاد پیوند میان صنعت روز نشر در کشور و حوزه‌های نوظهور محتوای کتاب با در نظر گرفتن علایق و سلایق مردم جامعه
  • توجه ویژه، ترغیب، حمایت و توسعه کسب‌وکارهای نوپای (نوآفرین) کتاب با محور «کتاب مجازی»
  • شناسایی، تقدیر و حمایت از فعالین و کنشگران کتاب در فضای مجازی
  • برقراری تعامل مؤثر میان گروه‌های سیاست‌گذار و متولیان عرصه کتاب مجازی، فعالین کتاب در فضای مجازی، دانشگاهیان و افراد تحصیل‌کرده و در نهایت مردم با استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای متنوع کتاب مجازی
نورلایب برترین نرم افزار کتابخانه دیجیتال

محورهای رقابت

  1. اقتصاد کتاب با عنوان «کارآفرینی کسب‌وکارهای الکترونیکی کتاب» و با موضوعات:
    1. فروشگاه آنلاین کتاب
    2. نرم افزار­های رایانه ای
    3. فروشگاه کتاب دیجیتال
    4. اپلیکیشن تلفن های همراه
    5. بسترهای بازاریابی دیجیتال کتاب
    6. کسب‌وکارهای نوپای «کتاب مجازی»
  2. فرهنگ کتاب و کنشگران فرهنگی با موضوعات:
    1. تارنما­های گفتمان‌ساز و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی
    2. فعالین شبکه های مجازی با گرایش تولید محتوا
    3. کمپین های اجتماعی
  3. فناوری های نوین و خلاق با عنوان «صنایع خلاق در حوزه نشر دیجیتال»
    1. کتاب تعاملی (Interactive book)
    2. بازی رایانه ای و بازی‌سازی برای کتاب
    3. بسترهای چندرسانه ای، پادکستی و صدایار
    4. فناوری‌های بلاکچین، VR/AR در نشر و روایتگری
    5. سامانه­ های تحلیل متنی و فرامتنی داده‌محور روی کتب
  4. پژوهش کتاب با شناسایی پژوهش‌های برتر در حوزه «کتاب مجازی»
  5. مهارتی (بخش مردمی) با عناوین:
    1. روایتگری کتاب جشنواره (Digital Storytelling)
    2. تصویرگری کتاب جشنواره (Cover Art Design)

دریافت تندیس جشنواره ملی کتاب فضای مجازی

نورلایب برترین کتابخانه دیجیتال جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی شد

تندیس و لوح تقدیر برترین نرم افزار رایانه ای برخط دومین جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی به پایگاه کتابخانه دیجیتال نورلایب اهدا شد.

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی “صفحه خیال” که از ساعت۱۴:۳۰–۱۶:۳۰ روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸ در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس تهران توسط موسسه خانه کتاب در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه رسانه های دیجیتال و دانشگاه تربیت مدرس با رویکردی جدید و با نگاهی جامع به تمامی حوزه‌ها و مسائل پیرامون کتاب در فضای مجازی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، فناوری، پژوهشی، مهارتی و مردمی برگزار ‌شد، پایگاه کتابخانه دیجیتال نور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی “ نورلایب” موفق به دریافت تندیس جشنواره ملی صفحه خیال به همراه لوح تقدیر رتبه برتر دومین دوره جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی در بخش رقابت محور نرم افزارهای رایانه ای کتاب در فضای مجازی، به مناسبت هفته پژوهش شد.

تندیس و لوح تقدیر برترین نرم افزار رایانه ای دومین جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی

نگاهی به افتخارات

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور با سابقه یک دهه فعالیت در ارائه منابع و متون اصیل معارف اسلامی مورد استقبال فراوان کاربران و همچنین در جشنواره ها و نمایشگاه ها، به عنوان برترین پایگاه برخط، شایسته تقدیر معرفی شده است که از جمله افتخارات و تندیس های برگزیده دریافتی این پایگاه می توان موارد زیر را نام برد :

نشان ” زرین سرآمد ” در بخش پایگاه های اینترنتی و رسانه های برخط ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال به عنوان معتبرترین جایگاه ارزیابی رسانه های دیجیتال توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران.

نشان زرین سرآمد ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال

نشان زرین سرآمد ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال

اهدای لوح با عنوان رتبه شایسته تقدیر در رشته کتابخانه آنلاین نخستین جشنواره کتاب مجازی توسط مدیر عامل خانه کتاب، که به ارزیابی فعالیت های کتاب محور در فضای مجازی از طریق آرای مردمی می پردازد.

لوح تقدیر نخستین جشنواره کتاب مجازی خانه کتاب

لوح تقدیر نخستین جشنواره کتاب مجازی خانه کتاب

دریافت تندیس وب سایت برگزیده در بخش دین و معارف یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران.

تندیس برگزیده یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

تندیس برگزیده یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

اهدای لوح تقدیر در بخش پایگاه های اینترنتی و رسانه های برخط ششمین جشنواره بین المللی رسانه های دیجیتال به عنوان معتبرترین جایگاه ارزیابی رسانه های دیجیتال توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران.

لوح تقدیر ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال ایران

لوح تقدیر ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال ایران

کسب لوح تقدیر نخستین جشنواره کتاب مجازی

eslaid

در نخستین جشنواره کتاب مجازی که به همت خانه کتاب در بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و به ارزیابی فعالیت های کتاب محور در فضای مجازی از طریق آرای مردمی پرداخته است، از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به عنوان رتبه شایسته تقدیر در رشته کتابخانه آنلاین تجلیل شد.lohe taghdir

لینک این خبر در نور سافت